Piața auto din România în luna mai: Înmatriculările de autoturisme noi, creștere de aproape 15% față de anul trecut/ Scădere pentru mașinile electrice

masini, parcare Sursa foto: Pixabay

Piața auto din România a continuat să crească și în luna mai a acestui, potrivit datelo DRPCIV prelucrate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România – APIA. Astfel, luna mai 2024 vine cu o creștere de 13.8% a înmatriculărilor de autovehicule noi față de luna mai a anului 2023 și cu 12.2% față de luna aprilie 2024.

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 87% din total) au înregistrat, în luna mai 2024, un volum de 15.477 unități, cu 14.4% mai mult decât în luna similară din 2023.


Piața este dominată de Dacia și Renault, dar vânzările lor sunt în scădere, în timp ce Toyota este în creștere.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna mai a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creștere de 16.2% față de perioada similară din 2023, ajungând, astfel, la o pondere de 67.5%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, acestea înregistrează o creștere de 44.3% și dețin o cotă de 13.3% din total.

Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în a V-a lună a anului 2024, o cotă de piață de 18.7%, care depășește cu 5.5 p.p. cota deținută de motoarele diesel (nota: categoria diesel include și motorizările mild hybrid diesel).

Autoturismele full electrice dețin o cotă de 4.9% din piață, în luna mai a anului 2024, față de mai 2023, când reprezentau 10.3%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid dețin o cotă de piață de 2.6%, față de mai 2023, când reprezentau 3.5%.

Autoturismele “electrificate” au o scădere de -6.8%, realizând o cotă de piață de 7% din care autoturismele pur electrice înregistrează o scădere de -46.3%, realizând o cota de piață de 4.9%;

În luna mai 2024 primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring, cu 370 unități și o scădere de -46% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 cu 75 unități și o scădere de -34.2% și Tesla Model Y cu 63 unități și o scădere de -46.6%.

În ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 3 modele din luna mai 2024 este condus de: Kia CEED, cu 41 unități, urmată de Mercedes Benz GLE cu 38 unități și o crestere de 31% urmate de Ford Kuga cu 31 unități si o scădere de -50%.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 al lunii mai 2024 Toyota Corolla cu 350 unități, în creștere cu 45% față de mai 2023, urmată de Toyota Yaris Cross cu 231 unități și Toyota Rav4 cu 166 unități, in creștere cu 62.7%.

Vehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează, în mai 2024, o creștere de 24.6% față de luna mai 2023, din care autovehiculele comerciale ușoare fără minibus înregistrează o creștere de 24%.

Vehiculele comerciale grele și bus înregistrează, în mai 2024, o scădere de 11.3% față de luna mai 2023, din care autovehiculele comerciale grele (peste 3.5 tone plus autotractoarele) fără bus înregistrează o scădere de doar 1% in timp ce vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o scădere de 2.9%.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: