CNAIR și WeBuild (Italia) au verificat 35.000 din cele aproximativ 100.000 de șuruburi la Podul peste Dunăre de la Brăila și au găsit 70 de șuruburi slăbite, potrivit unui comunicat al Companiei de Drumuri. Verificările șuruburilor continuă și joi, 31 august, pentru a se asigura că aceastea sunt strânse conform normativelor tehnice, mai precizează CNAIR.
Verificarea șuruburilor se face după apariția unui clip în care un pieton desface cu mâna mai multe șuruburi despre care CNAIR a spus că sunt „slăbite”, dar de fapt nu erau deloc prinse cu piuliță. De asemenea, șeful CNAIR Cristian Pistol solicită WeBuild „să ia contractul în serios”.
„Echipele constructorului italian Webuild au verificat astăzi 35.000 din cele 100.000 de șuruburi ale parapetului montat pe Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila! Dintre acestea au fost identificate aproximativ 70 de suruburi slăbite. Mâine va continua verificarea celorlalte șuruburi pentru a ne asigura că toate sunt strânse conform normativelor tehnice. Operațiunea este supravegheată de responsabilii cu implementarea contractului din cadrul CNAIR. Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol, le-a cerut din nou constructorilor Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila să ia în serios contractul și să se asigure că lucrările sunt executate profesionist. El le-a atras atenția că podul va fi recepționat doar dacă va respecta standardele de calitate prevăzute în contractul încheiat cu CNAIR”, a transmis CNAIR.
„Este vorba despre neglijență”, a spus pentru Digi24 purtătorul de cuvânt al Companiei de Drumuri Alin Șerbănescu, dar a subliniat că nu este o problemă de rezistență care să afecteze siguranța circulației pe pod. „Este vorba de neglijență. Pentru că, în mod normal, când sunt șuruburi, le iei dintr-un capăt și le strângi pe rând, pe fiecare. Probabil că au avut mai multe echipe. Echipele nu au fost împărțite pe sectoare, cum trebuie, și au omis, efectiv, să strângă anumite șuruburi. Să ia măsuri pentru a strânge aceste șuruburi. Nu există niciun risc ca podul să se prăbușească”, a precizat el.
La doar o lună de la inaugurare, pe Podul de la Brăila au apărut denivelări. Ministrul Sorin Grindeanu și CNAIR au dat vina pe transportatorii care nu respectă limita de tonaj și restricțiile de tonaj (detalii aici), dar nu au exclus și o problemă la așternerea asfaltului.
Pe de altă parte, constructorul WeBuild (Italia) nu a demontat încă macaralele de la cei patru piloni ai podului, deși de la jumătatea lunii iulie, podul se închide noaptea în timpul săptămânii. Pentru aceste lucrări, constructorul are termen până la sfârșitul lunii noiembrie : ,,Program circulație pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila! Pentru finalizarea lucrărilor auxiliare la podul suspendat, în perioada 17.07.2023 – 30.11.2023 se va închide traficul pe timpul nopții, de luni până vineri, inclusiv, în intervalul orar 21:00 – 6:00, exceptând zilele de sărbători legale. Astfel, circulația rutieră pe pasaj va fi permisă de sâmbătă, ora 06:00 până luni, ora 21:00. În perioada închiderii circulației pe timpul nopții, traficul rutier va fi permis doar prin sensurile giratorii amenajate la intersecțiile cu DJ 221B Vădeni (km 1+180) și cu DN 22B (km 4+530) și deviat pe DN 22 către trecere BAC Smârdan – Brăila”, arată CNAIR.