Podul de la Brăila a ajuns la 90% stadiu de execuție. Constructorul a avansat cu 5% în ultima lună, dar a emis și peste 70 de revendicări către CNAIR

Pod Brăila 13 martie

Podul peste Dunăre de la Brăila a ajuns la 90% stadiu fizic de execuție, un avans cu 5 procente față de raportarea din februarie, potrivit datelor oficiale pe care le-a publicat marți Compania de Drumuri. Este un „salt” semnificativ al asocierii italo-nipone WeBuild (Astaldi) – IHI Infrastructure, confirmat în urmă cu câteva zile și de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu, care a anunțat că asfaltările pe viaductul de doi kilometri încep în câteva zile dacă vremea va fi favorabilă. Estimările oficiale arată că Podul de la Brăila ar putea să fie deschis în mai-iunie 2023 pe varianta Măcin, respectiv în august-septembrie pe varianta Jijila.

Pe de altă parte, litigiile dintre CNAIR și Constructor merg înainte, unele și în justiție. Cele mai recente date arată că WeBuild a transmis CNAIR 71 de revendicări (cereri de plăți suplimentare), în timp ce beneficiarul are 28 de revendicări transmise antreprenorului. Finanțarea europeană este de 1,6 miliarde lei, a explicat CNAIR.

„Valoarea totală a Contractului de Finantare este de 2.628.938.448,83 lei. Valoarea eligibila nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala, este în sumă de 1.576.746.062,36  lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila. Valoarea co-finanțării eligibile a Beneficiarului este în sumă de 278.249.305,07 lei, echivalenta cu 15% din valoarea totala eligibila. Diferenta fata de valoarea totala a proiectului reprezinta cheltuieli neeligibile inclusiv TVA”, arată Compania de Drumuri.

Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019. Investiția de aproximativ 500 milioane euro presupune și amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri. Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

La Podul Brăila se instalează aparatele pentru rosturile de dilatare. Imagini din dronă cu montarea aparatelor pentru rosturile de dilatare au fost publicate pe Canalul YouTube Radu Aramă:




Comentarii

  1. O mare porcărie e stația de taxare de la capul podului!!!. Unde se vor forma cozi uriașe în perioada de vară, ceva de neconceput pentru secolul vitezei!! Nu se plătește Rovineta pentru D. Naționale
    Mai pune 2 lei la Rovineta și ai terminat cu tot bâlciul de la Capu Podului dl. Grindeanu!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *