Scrioșteanu, secretar de stat: Lucrările de asfaltare pe Podul de la Brăila încep în maximum 10 zile

Pod Brăila martie

Asfaltarea podului peste Dunăre de la Brăila începe în cel mult 10 zile, promite secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, după o nouă verificare pe șantier. Este faza finală de execuție pentru viaductul de 2 kilometri și drumurile de legătură, iar așternerea covoarelor asfaltice depinde în următoarele zile doar de condițiile meteo, a explicat Scrioșteanu.

„A început aplicarea ultimului strat aferent sistemului de hidroizolație pe podul principal, iar în funcție de temperatura și umiditatea din următoarea perioadă va începe și turnarea primului strat de asfalt (în maximum 10 zile). În momentul acesta, se execută lucrări atât la pod, cât și la drumurile de legătură, după cum urmează:

Zona Podului Suspendat

A început aplicarea ultimului strat al hidroizolației, iar în funcție de temperatura și umiditatea din perioada următoare, va începe și turnarea primului strat de asfalt (în maximum 10 zile);

S-a finalizat armarea, cofrarea și turnarea ultimelor două porțiuni din placa de suprabetonare a structurilor blocului de ancoraj Jijila;

Continuă aplicarea primului strat (primer) aferent hidroizolației. Până în prezent, s-au realizat aproximativ 40.000/45.000 mp aferenți aplicării primului strat;

Pentru calea Sud, au fost executate lucrările de hidroizolație pentru straturile 2 și 3 pentru aproximativ 16.000/22.000 mp;

Se execută lucrări de armare a rostului de dilatație la blocul de ancoraj de pe malul Jijilei;

Se lucrează la sistematizarea zonei blocului de ancoraj de pe malul Brăilei și se execută săpături pentru bazinul decantor”, a afirmat Ionel Scrioșteanu.

Cele mai recente imagini din dronă au fost publicate pe Canalul YouTube Răducu P Drum:




Estimările oficiale arată că Podul de la Brăila ar putea să fie deschis în mai-iunie 2023 pe varianta Măcin respectiv în august-septembrie pe varianta Jijila. Stadiul fizic de execuție pentru Pod și Drumuri de Legătură este de 85%, potrivit raportării oficiale a CNAIR. Pentru legătura cu Drumul Expres Brăila – Galați, UMB a reluat lucrările pe șantierul ajuns la 30 %, dar șansele de finalizare în decembrie 2023 sunt destul de mici (detalii despre DEx 6, aici).

Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019. Investiția de aproximativ 500 milioane euro presupune și amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri. Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Comentarii

  1. Mai este mult până departe!
    Stratul de asfalt nu-i o problema, conexiunile sunt moarte!
    Încercați la anul sa-l dati integral in functiune!
    Sa marcați in campania electorala!
    😵

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *