Podul peste Dunăre de la Brăila: CNAIR anunță că drumul de legătură Jijila (varianta lungă) nu se poate deschide până la sfârșitul anului / Drumurile de legătură sunt la 85%, dar WeBuild are o mobilizare slabă

Pod Brăila iulie

Drumurile de legătură (varianta lungă pe la Jijila) între Brăila și Tulcea nu vor fi deschise până la sfârșitul anului, mobilizarea constructorului WeBuild (Italia) fiind „slabă”, potrivit unei informări a CNAIR. Podul peste Dunăre de la Brăila a fost deschis circulației pe 6 iulie, dar fără a fi și recepționat, iar traficul este permis doar pe varianta scurtă până la Măcin, proiectul complet însemnând în total 24 de kilometri (19 km varianta lungă cu 4 benzi/ 4 km varianta scurtă).

Varianta lungă pe la Jijila (11 km) care face legătura între Podul peste Dunăre și DN 22 Măcin – Jijila – Tulcea este la 85% execuție, dar șansele de finalizare până la sfârșitul anului sunt destul de mici, a transmis miercuri CNAIR. „Mobilizare slabă a antreprenorului WeBuild pe șantierul drumurilor de legătură din cadrul proiectului Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila ! Stadiul fizic al lucrărilor la drumurile de legătură a ajuns la 85%, dar mobilizarea în șantier este slabă și sunt șanse mici ca lucrările să fie finalizate în termenul asumat de antreprenor, respectiv sfârșitul anului 2023”, sunt precizările CNAIR.

Imagini CNAIR cu Drumul de Legătură:




Contractul pentru podul Brăila a fost semnat cu asocierea italo-niponă WeBuild (Astaldi) – IHI Infrastructure în ianuarie 2018 pentru 2 miliarde lei (cost inițial), lucrările pregătitoare au început la sfârșitul acelui an, iar primul termen de inaugurare era decembrie 2021, amânat ulterior pentru decembrie 2022 respectiv 27 iunie/6 iulie 2023.

Date tehnice: lungimea totală a podului este de 1974,3 metri;

– înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației;

– podul are 3 deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean;

– tablierul metalic cântărește 20.860 tone, iar segmentele acestuia au fost madein RO la șantierul naval Brăila, cu tablă de la Complexul Siderurgic din Galați;

– pentru întinderea cablurilor principale, s-a folosit o procedură în premieră pentru România: s-au folosit fire de cablu de cca 5,44 mm, care au format pachete de câte 544 fire, iar toroanele, în număr de 16, au format, ulterior, cablul principal. Au o lungime de 81.000 km, ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.

Comentarii

  1. Minunat!
    Exceptional!
    Mobilizare slaba?😯
    Sau ați vrut sa aratați poporului ce mareață realizare e Podul!
    Podul e un muzeu in aer liber la care asfaltul s-a rupt, suruburile s-au desfacut si dupa milioane de vorbe aflam ca drumul de legatura nu se mai termină!
    Exceptional!😡

      • Nu pune botu la ce spun jegurile de la Transporturi . Muzeu în aer liber este noaptea . DE CE ESTE RESTRICTIONATA CIRCULATIA??? AU TREABA JMRCERII CU BACUL.

  2. DE CE NU I SE IMPUTA ACELE INTIRZIERI FIRMEI ITALO JAPONEJA ??? AU INTERESE CU HOȚII DE LA PUTERE. NU ESTE TREABA ROMANIEI CA ITALIANUL NU ARE FORTA DE MUNCĂ. ESTE TREABA LUI . EXECUTI LUCRAREA LA TERMEN NU DUPA 5 ANI . NOI VORIM DEGEABA . EI TOT DE HOȚII SE TIN . NU LE AR MAI MURI MULTI INAINTE ACESTOR JAVRE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *