Poliția Capitalei plătește 138.000 de euro pentru a înlocui toate piesele unei motociclete din parcul auto al instituției, deși o motocicletă nouă costă circa 20.000 de euro / Contractul vizează toate cele 56 de motociclete

Motocicleta BMW R1200rt-2k

Poliția Capitalei confirmă că va face reparația și revizia celor 56 de motociclete din parcul auto al instituției și că toate piesele acestora vor fi schimbate, cu un cost maxim de 138.000 de euro per motocicletă, deși o motocicletă nouă de acest tip costă în jur de 20.000 de euro.

Economedia a scris săptămâna aceasta că Direcția Generală de Poliție a Bucureștiului a lansat în SICAP o licitație prin care vrea să plătească 38,77 milioane de lei (7,7 milioane de euro) pentru servicii de reparații și mentenanță timp de 18 luni a unei flote de 56 de motociclete BMW din dotare. Costul de reparație per motocicletă iese, așadar, de 138.000 de euro (peste 7.500 de euro lunar), în contextul în care aceste motociclete costă, noi, cu dotările maxime, circa 20.000 de euro.

Chestionată cum a ajuns la acest cost per motocicletă, Direcția Generală de Poliție a Municipiului București a explicat pentru Economedia că „valoarea maximă totală estimată pentru serviciile de reparații este calculată luând în considerare valoarea unei reparații (manoperă plus piese) și a unei revizii (manoperă plus piese), înmulțindu-se cu un număr maxim de revizii și reparații, care se pot efectua ipotetic pe o perioada de 18 luni la motocicletele pentru care se încheie acordul-cadru”.

Potrivit Poliției Capitalei, valoarea unei reparații este „rezultatul estimărilor înlocuirii tuturor pieselor, ansamblurilor și subansamblurilor unei motociclete plus manopera aferentă înlocuirii acestora, iar estimarea prețurilor a fost efectuată prin prospectarea pieței interne”.

Poliția Capitalei mai precizează însă că costul total de reparație a unei motociclete se va încadra, în mod uzual, sub valoarea estimată din acordul-cadru, chiar dacă la completarea fișei de date s-a optat pentru varianta „valoarea maximă totală” a costului de reparație.

Potrivit instituției, motocicletele din dotarea unității au fost achiziționate de către Inspectoratul General al Poliției Române în anii 2002, 2007, 2014 și 2018 și au parcurs în medie 50.000 km. Pentru modelele din 2002, 2007, 2014 instituția nu deține date privind perioada de garanție. Cele achiziționate în 2018 au avut garanție 3 ani de la data achiziționării.

Poliția Capitalei mai precizează că serviciul de reparare al motocicletelor s-a efectuat într-un service autorizat RAR, care desfășoară activități de reparații și revizii la motocicluri L3E, respectiv SC AUTOMOBILE BAVARIA SRL.

Sursa foto: Wikipedia

Comentarii

  1. n procedura de atribuire, care este publicată în Sistemul informatic colaborativ pentru mediu performant de desfășurare al achizițiilor publice, se calculează valorile minime și maxime pe care o poate avea acordul cadru, respectiv un contract subsecvent, pentru reparații și revizii la motocicletele, de diferite tipuri, aflate în dotarea si exploatarea DGPMB.
    Mai simplu, acordul cadru fixează limitele în care ne putem încadra, dar fără a fi nevoie să atingem pragul de sus.

    Valorile respective sunt rezultatul estimărilor unei revizii, mentenanța preventivă (manoperă și piese) și a unei reparații , mentenanța corectivă (manoperă și piese).
    Aici vorbim de 2 aspecte: cert, este că revizia obligatorie se va face, ipotetic, eventuale reparații, unde se iau în considerare absolut toate piesele, toate componentele care ar trebui înlocuite în cazul unor defecțiuni și /sau evenimente.
    Valoare unei reparații și a unei revizii se înmulțește cu numărul de motociclete aflate în parcul DGPMB.

    Așa cum am precizat, pentru operațiunile de reparație, se nominalizează mai multe repere tehnice (consumabile, piese și/sau subansambluri specifice, alte materiale auxiliare precum și manopera aferentă), care pot fi înlocuite în baza acordului cadru. Cu cât sunt mai multe repere de înlocuit, cu atât valoarea unei reparații crește. Nu este un secret sau o noutate faptul că prețul unei piese achiziționate individual este mai mare.

    Costul total de reparație al unei motociclete se va incadra, în mod uzual, sub valoarea estimată din contractul/contractele subsecvente, fără a putea depăși valoarea maximă stabilită prin acordul cadru, fiind evitate astfel eventuale achiziții directe ulterioare pentru componente nenominalizate și/sau alte servicii specifice.

    În esență, ne asigurăm că suntem capabili să acoperim orice situație apare, transparent, public.
    Dacă analizăm toate situațiile anterioare, apare clar convingerea că nu se va atinge pragul superior, dar nu se poate ignora nici posibilitatea apariției unor situații neprevăzute.
    În câteva cuvinte, acordul cadru în aceste limite este de a îndeplini obligațiile legale de siguranță rutieră, dar și de a prevedea orice situație.

  2. Se pregateste terenul pentru ,,chitibusuri” in stil romanesc. Cum naiba sa aloci 7,7 mil. euro pentru 18 luni de mentenanta la 56 motociclete a caror valoare, de noi, abia depaseste 1,1 mil. euro, si sa te justifici ca speri ca nu o sa-i cheltui pe toti?!?!?! Va dati seama ce preturi pe piese si pe manopera va plati politia cand cei care vor castiga contractul stiu cati bani sunt alocati? Probabil ca dupa cele 18 luni vor mai ramane ceva euro, asa…. pe fundul sacului, ca sa se poata unii lauda ca au fost economi si s-au incadrat in buget. De-aia-i bine-n Romania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *