Polonezii de la PESA vor livra ARF 20 de trenuri noi: CNSC a respins contestația Alsom la contractul PNRR câștigat de PESA pentru 20 de trenuri de lung parcurs

Tren PESA ARF

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins miercuri, 15 noiembrie, contestația Alstom (Franța) la contractul câștigat de PESA (Polonia) pentru 20 de trenuri electrice noi de lung parcurs, prin urmare, potrivit legii, contractul de 500 de milioane de euro poate fi semnat pe baza deciziei CNSC fără a mai aștepta o eventuală contestație și la Curtea de Apel București. CNSC a respins contestația Alstom pe fond, iar la contestația PESA împotriva ofertei Alstom a închis dosarul cu „excepții”, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia. Alstom va livra, începând din decembrie 2023, primele trenuri noi cumpărate în ultimii 20 de ani: 37 de trenuri electrice noi care se fabrică la uzina din Polonia.

Producătorul polonez PESA a câștigat pe 14 septembrie licitația derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs, achiziție finanțată prin PNRR. Contractul finanțat prin PNRR pentru cel puțin 20 de noi unități este cuprins între 1,2 și 2,3 miliarde lei. Pentru o perioadă de mentenanță de 15 ani, contractul este de 240 de milioane de euro și ajunge la aproape o jumătate de miliard de euro dacă se dublează la 30 de ani durata mentenanței și se suplimentează numărul de rame cu încă 9 unități. Ofertă a mai depus și Alstom. Ambele companii au depus oferte și la licitația pentru 62 de trenuri electrice de scurt parcurs și se contestă reciproc.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat societatea POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA –, drept câștigător al licitației pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs RE-IR2, împreună cu serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani, prin încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP”, arată un comunicat din septembrie al ARF.

Valoarea totală estimată a achiziției este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.

De asemenea, în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu 9 rame electrice inter-regionale. Suplimentarea cantităților achiziționate va putea fi făcută prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.

Ramele electrice de lung parcurs (InterRegio) trebuie să ofere o capacitate de cel puțin 160 de locuri pe scaune, 160 de locuri în picioare și 16 locuri pentru biciclete. Livrarea se va face în termen de maximum 4 ani de la semnarea contractului, durata totală fiind de 34 de ani (include și întreținerea)

Traseele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt:

  • Cluj-Napoca – Sighișoara – Brașov;
  • Cluj-Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova;
  • Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava;
  • Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava;
  • Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia);
  • (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava;
  • (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj-Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație:

  • Oradea – Cluj-Napoca – Sighișoara – Brașov;
  • Cluj-Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: