Porsche devine cel mai valoros producător auto din Europa, după un debut fulminant la bursă 

porche Sursă foto: Unsplash

Porsche a avut un debut fulminant joi la Bursa de la Frankfurt, la o evaluare de aproximativ 75 miliarde de euro, după ce firma mamă Volkswagen a evaluat acţiunile la limita superioară a intervalului, sfidând condiţiile turbulente de pe piaţă, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Oferta Publică Iniţială (IPO), care ar urma să genereze aproximativ 19,5 miliarde de euro, vine pe fondul instabilităţii de pe pieţele europene, care a afectat acţiunile producătorilor auto. Bursele europene nu au derulat IPO-uri în acest an, în condiţiile în care companiile evită noi listări din cauza crizei energetice, creşterii dobânzilor şi inflaţiei record.

Evaluarea Porsche AG este aproape de capitalizarea bursieră a celui mai mare producător european de automobile – Volkswagen – aproximativ 84 miliarde de euro, dar o depăşeşte pe cea a rivalilor, cum ar fi Ferrari.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Este una din cele mai mari listări din Europa şi a doua cea mai mare din Germania, de când Deutsche Telekom şi-a făcut debutul în 1996. Preţul indicativ al ofertei a fost la limita superioară a intervalului cuprins între 76,50 şi 82,50 euro pe acţiune anunţat luna aceasta. În cursul IPO vor fi vândute investitorilor până la 113.875.000 acţiuni preferenţiale.

Joi dimineaţă, acţiunile au deschis la 84 euro apoi s-au tranzacţionat la 82,88 euro, în timp ce titlurile Volkswagen înregistrau un declin de 4,9%.

“Porsche fost şi este perla grupului Volkswagen. Oferta Publică Iniţială a făcut acum extrem de transparent modul cum evaluează piaţa Porsche, ceea ce va avea un efect benefic asupra acţionarilor VW”, a apreciat Chris-Oliver Schickentanz, director la Capitell.

Pe lângă faptul că va oferi investitorilor un pic dintr-unul din cele mai importante nume din sectorul producţiei de automobile, IPO-ul de la Porsche va returna o mare parte din puterea de decizie familiei Porsche-Piech, care a pierdut controlul la producătorul de automobile sportive în urmă cu un deceniu, la finalul unei bătălii prelungite pentru preluare cu Volkswagen.

Investitorii vor putea să subscrie 25% din acţiunile preferenţiale la Porsche, care nu conferă drept de vot. Familia Porsche-Piech va cumpăra 25% plus una din acţiunile ordinare cu drepturi de vot, ceea ce înseamnă că vor primi o participaţie minoritară de blocaj şi un cuvânt de spus asupra viitoarelor decizii. Familia Porsche-Piech a acceptat să plătească o primă de 7,5% peste intervalul de preţ pentru acţiunile preferenţiale şi intenţionează să finanţeze achiziţia printr-un mix de datorii de până la 7,9 miliarde euro şi un dividend special plătit de VW.

Sumele rezultate în urma acestei listări vor ajuta Volkswagen să îşi finanţeze tranziţia la vehiculele electrice şi investiţiile în software, a informat grupul auto german.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: