Portalurile online de anunțuri auto, împânzite de Dacia Spring second hand la vânzare. Care sunt problemele mașinii electrice „românești” și ce avantaje are

G4Media mart. 24, 2023 0 comentarii
Dacia Spring Sursa foto: Dacia

Portalurile online românești cu anunțuri auto sunt doldora de Dacia Spring second hand la vânzare. Lucru ciudat pentru un model care abia a apărut pe piață acum doi ani de zile. În plus, dacă ne gândim și la faptul că Spring este o mașină din noul val electric, cel care reprezintă viitorul, misterul anunțurilor în creștere ale modelului pe piața second hand din România se adâncește.

În următoarele rânduri vă prezentăm o analiză carVertical, serviciul online de verificare VIN, a Dacia Spring și cu bune și cu rele.

Dacia Spring, detaliile tehnice vs. realitate

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Cu o baterie de 26,8 kW, Dacia Spring promite o autonomie de până la 230 de kilometri. Fiind o mașină aproape exclusiv de oraș, cifra este cel puțin rezonabilă. Doar că… veți putea scoate de la ea acei 230 de kilometri numai în anumite condiții.

Cea mai slabă autonomie va fi vara și iarna, când distanța maximă posibilă scade dramatic până la 150-170 de kilometri, depinzând puternic de vreme. Imediat ce ați pornit aerul condiționat veți vedea cum autonomia scade cu 1 km pe minut.

La fel, promisiunea de încărcare a bateriei până la 80% este de o oră. Dar și aici avem un mare asterix care vine la pachet cu explicații ulteriorare. În primul rând, în realitate, acea ora este o oră jumătate și se poate obține doar la stațiile publice care dispun de încărcare rapidă. Acasă, cu alimentare de la o priză normală AC, de 2,3 kW (10A), veți avea de așteptat aproximativ 14 ore pentru o încărcare completă. Puteți îmbunătăți acest timp cu alimentare de la 16A, caz în care veți aștepta doar 10 ore.

La ce preț real vine Dacia Spring?

Acum un an, doi, puteați cumpăra o Dacia Spring nou-nouță pentru aproximativ 8.000 de Euro, luând în considerare programul Rabla și subvenția de la Stat pentru mașinile electrice. În momentul de față prețul minim de achiziție pentru un Spring este de 11.300 de Euro, o diferență semnificativă și posibil primul indiciu de ce avem atâtea Spring la mâna a doua la vânzare.

Dacă majoritatea au achiziționat modelul cu 8.000-8.500 de Euro și acum prețul a crescut cu 3.000 de Euro sau aproape 40%, poate fi o afacere bună să încerci să vinzi mașina în profit. Mai ales că mașinile second hand sunt disponibile pe loc, iar Daciile Spring sunt atât de noi pe piață încât nu și-au pierdut mai deloc din valoare.

Care sunt, din start, problemele și avantajele Daciei Spring?

Chiar și la 11.000 de Euro, mașina are un preț bun pentru un EV. Dimensiunea mică este în același timp și un plus și un minus. Este un mare plus pentru cei care o folosesc în oraș și nu au nevoie de prea des de scaunele din spate (unde spațiul este extrem de mic și inconfortabil), se parchează ușor și se comportă bine în trafic. Dacă aveți și a doua mașină, mai spațioasă, Dacia Spring vă poate servi excelent pe drumurile urbane.

O problemă importantă, în schimb, este faptul că EuroNCAP i-a acordat Spring-ului o singură stea la capitolul siguranță. Deși decizia a venit cu oarecare controverse, nimeni nu poate lăuda Dacia Spring la capitolul siguranță. Dimpotrivă.

La fel o problemă evidentă sunt calitatea și confortul interiorului.

Citește integral pe G4Media.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: