Poșta Română va majora cu 10% salariile celor 20.000 de angajați, în afară de conducerea companiei, începând din luna august, ceea ce înseamnă o creștere de 200-300 lei de angajat, a afirmat directorul general al instituției, Valentin Ștefan.
„Nu este un secret că salariile în Poșta Română sunt foarte mici. Mărirea salarială este undeva aproape de 10%. Directorii sau alt personal TESA nu au primit măriri salariale. Nu că nu ar trebui să nu crească salariile pentru toată lumea sau că acești oameni nu ar treui să primească salarii mai bine competitive, ci pentru că cred că urgența era mai mare pe teren decât în TESA. Ne dorim să ajungem la salariul mediu din industrie și sper că odată cu modernizare, automatizare, tehnologizare, lucrul acesta să se întâmple treptat”, a declarat marți Ștefan.
Directorul Poștei a afirmat că aceasta a fost prima dată când măririle salariale au fost stabilite individual pentru fiecare angajat în parte, în funcție de performanța fiecăruia, și nu o decizie unitară în care toți angajații primesc aceeași mărire indiferent dacă sunt angajați buni sau sunt angajați mai slabi.
„Sunt oameni care muncesc foarte mult la Poșta Română, sunt alții care muncesc mai puțin. Am vrut să ne asiguărm că de acum înainte cine muncește primește și poate să primească mai mult. Avem oficii poștale foarte productive, de 10-20 persoane, care produc pentru Poșta Română cât alte zeci de oficii din țară. E nedrept ca mărirea salarială să fie aceeași și pentru cei care aduc foarte mulți bani pentru Poșta Română și pentru cei care nu fac același lucru. Mi se pare de bun simț ca această abordare socialistă în care dai la toată lumea la fel să nu mai existe în Poșta Română și să răsplătim în funcție de meritocrație pe cei care merită”, a afirmat Ștefan.
El a declarat că nu a auzit pe nimeni să se plângă de cozile mari de la spermarket, dar Poșta are într-adevăr o problemă în acest sens și este în curs de a-și schimba infrastructura.
„În general acolo unde ești servit de oameni se formează și coadă. Că dacă nu se formează coadă, înseamnă că managementul companiei nu își face treaba și sunt oameni plătitți fără să își deservască clienți. Dar într-adevăr Poșta are probleme serioase cu acest timp de așteptare. Și timpul de așteptare se creează dintr-un singur motiv: infrastructură de anii 1990 de IT, ceea ce înseamnă aplicațiile soft și infrastructură hardware, servere și infrastructură în sine”, a spus directorul Poștei.
El a afirmat că instituția este în procedură de atribuire pentru o investiție de aproape 2 milioane lei în care încearcă să cumpere spațiu de stocare, servere.
„Acest lucru ne va permite să nu mai avem căderi de servere care durează jumătate de oră până repornesc, să instalăm noi aplicații. Suntem în procedură de a schimba întreaga infrastructură de software, acest ”soft de poștă” cu tehnologii foarte bune pe care le-am văzut la alte companii de poștă, în Austria, Elveția, în Republica Moldova. Probabil ca la anul pe vremea aceasta o să vedeți o schimbare semnificativă a Poștei Române”, a mai afirmat Ștefan.
Referitor la viitoare scumpiri ale serviciilor, directorul Poștei a afirmat: „Sunt convins că lumea nu se va întoarce cu fundul în sus dacă vom pune 50 de bani în plus la un timbru poștal”, precizând că Poșta Română are cele mai bune prețuri de pe piață.
Însă Ștefan a subliniat: „Nu avem în plan măriri de tarife, cel puțin acum”.