Constrânși de inflație, francezii cumpără mai puțin decât în anii precedenți, dar nu întorc spatele mărcilor naționale, scrie Le Figaro.
Până în prezent, achizițiile de creioane, caiete și alte lipiciuri pentru începutul anului școlar sunt în scădere cu 3,9% față de anul precedent, la 139 de milioane de euro. În volum, adică în număr de produse vândute, scăderea a ajuns la 12,4%. “Impactul inflației asupra comportamentului de cumpărare este masiv și de netăgăduit”, observă Julien Peleton-Granier, consultant GfK Consumer Intelligence.
Prețul rechizitelor școlare a crescut ceva mai puțin decât cel al produselor alimentare, a căror inflație a ajuns la 15%. Prețul mediu al unui produs pentru întoarcerea la școală cumpărat în acest an este de 3,36 euro, adică cu 9,4% mai mult decât anul trecut. Inflația este deosebit de accentuată pe partea de hârtie și caiete. În schimb, este mai slabă la bețișoarele de lipici. Cea mai mare parte a acestei creșteri este legată mai degrabă de inflație decât de o inovație care ar justifica o creștere a prețului produsului.
Consumatorii se adaptează la această nouă situație. În ceea ce privește cumpărăturile alimentare, aceștia favorizează de câteva luni mărcile distribuitorilor. Acest lucru este mai puțin valabil în ceea ce privește rechizitele școlare. În acest an, două din trei articole cumpărate sunt articole de marcă națională, la fel ca anul trecut.
Pentru a compensa creșterea prețurilor, producătorii de rechizite școlare au înmulțit anul acesta promoțiile, ocazie de care consumatorii au profitat. Mulți comercianți cu amănuntul au inclus, de asemenea, la cererea guvernului, articole pentru întoarcerea la școală în coșul lor antiinflație. În ordine, ” unul din doi cumpărători alege mai întâi să reducă cantitățile la strictul necesar” , explică Julien Peleton-Granier. Urmează apoi faptul de a compara prețurile mai mult decât de obicei și apoi de a favoriza promoțiile și jackpoturile, și asta, fără a renunța la cumpărare. ”
Și semn că nu toți consumatorii economisesc bani la cumpărarea de rechizite școlare, cota de piață a distribuitorilor specializați, în medie mai scumpi decât supermarketurile, este în creștere și în acest an. Cu toate acestea, 9 din 10 articole sunt încă achiziționate din supermarketuri.