Ultima bucată de 12 kilometri din așa-numita “autostradă Ford” va fi gata în următoarele săptămâni, a dat asigurări premierul Marcel Ciolacu, aflat vineri la evenimentul organizat cu ocazia începerii producției de masă și a livrării primelor vehicule electrice produse în România la fabrica Ford Otosan din Craiova.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Amintim, compania începe livrarea primelor vehicule electrice fabricate în România și a demarat producția de serie a modelelor complet electrice Puma Gen-E, E-Transit Courier și E-Tourneo Courier. Detalii AICI

“În drum spre dvs, am oprit și la drumul expres. Nu numai că suntem în parametrii pe care ni i-am dorit, dar chiar lucrările se vor termina mult mai repede, deoarece constructorul dorește și de această dată să dea o lucrare înainte de termen”, a spus Ciolacu, în cadrul evenimentului.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Este vorba despre drumul expres Pitești–Craiova, denumit și “Autostrada Ford”.

În urmă cu trei zile, Direcţia Generală de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova transmitea că firma românească de construcții UMB a mobilizat 700 de muncitori și peste 200 de utilaje 24 de ore din 24 pentru finalizarea Lotului 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești. 


La finalul anului trecut constructorul a deschis parțial circulația pe 17,7 km ai segmentului, iar inaugurarea ultimilor 12 kilometri este așteptată în luna mai.

„Cei 12 km ai Tronsonului 4 (Colonești – Oarja – Pitești), care au rămas de finalizat vor face conexiunea dintre DEx12 și A1, în această primăvară. Practic se va putea circula între Craiova și București, pe drum de mare viteză, pe o distanță de aproximativ 230 km”, spunea în ianuarie șeful CNAIR Cristian Pistol.

CNAIR promitea în primăvara anului trecut că acest tronson urma să fie gata până la sfârșitul anului 2024. Cu toate acestea, termenul din autorizația de construire era 2025. Tot atunci, oficialii din Ministerul Transporturilor/CNAIR, pe baza angajamentelor antreprenorilor Ozaltin, UMB și Aktor, estimau că în decembrie 2024 se va circula pe Drum de mare viteză de la Craiova la Constanța prin finalizarea loturile 1 și 4 ale Drumului Expres Craiova – Pitești respectiv Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud.

“Guvernul României va face toate eforturile să vă ajute, mai ales finalizând, în următoarele săptămâni, cum spuneam, ultima bucată de 12 kilometri din așa-numita autostradă Ford. După autostrada Moldovei și autostrada Transilvaniei, aceasta este cea de-a treia autostradă care are o denumire pe care o știu toți românii: autostrada Ford. Iar apoi vom accelera ritmul pentru a termina cât mai rapid noua Autostradă A0 de centură a Capitalei și autostrada Pitești-Sibiu. Interesul comun este ca transporturile de mașini de la Ford Craiova să poată ajunge cât mai rapid către partenerii și clienții, în țară sau în străinătate”.