Presa bulgară: În Europa, doar România are mai multe drumuri proaste decât Bulgaria

DN 68 A Timiş DN 68 A în reparaţii Sursa foto: CNAIR

Doar drumurile din România sunt mai proaste decât cele din Bulgaria în UE – cele bulgărești au nota 3,4, iar cele românești au nota 3,0, scrie publicația bulgară 24Chasa, potrivit Rador. Dintre restul țărilor din Europa, starea lor este mai proastă în Malta, Macedonia de Nord, Ucraina, Moldova și Bosnia și Herțegovina.

În ultimul an, starea drumurilor s-a deteriorat foarte mult în Bulgaria. Bulgaria este penultima în UE și pe locul 34 din 40 de țări din Europa în ceea ce privește starea drumurilor. Acest lucru este demonstrat de studiile unui site web croat, care se referă la un raport al Forumului Economic Mondial și un sondaj efectuat cu 13.000 de oameni de afaceri din întreaga lume care au fost nevoiți să evalueze infrastructura rutieră în țările lor pe o scară de la 1 la 7. Acesta a fost prezentat de directorul executiv al Forumului bulgar pentru Infrastructura de Transport, dr. ing. Ivan Kațarov.

În regiunea noastră, cele mai bune drumuri sunt în Austria și Croația, care au note de 6,0 și, respectiv, 5,6. Croația este pe locul 12 în lume.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

În Turcia, drumurile sunt unele dintre cele mai bune din Europa, businessul le evaluează 5,0, în timp ce în bogatele Belgia și Regatul Unit sunt evaluate la 4,4 și 4,9.

Cel mai mare rating din lume este pentru drumurile din Singapore – 6,5, Țările de Jos – 6,4 și Elveția – 6,3. Potrivit lui Kațarov, cu un scor sub 1,5, posibilitatea unui accident crește cu 40%. Una dintre principalele provocări în Bulgaria este că datele rutiere nu sunt colectate într-un mod modern și nu sunt utilizați algoritmi care să arate cum să optimizeze întreținerea lor cu bugetul limitat de stat.

Noile tehnologii vor trece pe lângă noi, deoarece chiar și la scară europeană sunt deja gândite drumuri proiectate pentru mașini electrice și vehicule fără șofer. Totodată, în Bulgaria normativele pentru capacitate de încărcare sunt de pe vremea când cele mai grele camioane aveau o încărcătură de 11 tone pe axă, în timp ce camioanele moderne au deja 13 tone și se produc și 18 tone, iar drumurile din Bulgaria nu sunt în măsură să reziste. Cu toate acestea, astfel de camioane se deplasează pe ele, deoarece nu există niciun mecanism prin care să poată fi oprite la graniță. Starea unui drum asfaltat nu poate fi bună decât până în al 15-lea an de construcție, dacă nu se face nimic semnificativ la acesta. După această perioadă, calitatea sa se deteriorează inevitabil, iar dacă nu se fac reparații curente în fiecare an și reparații de bază – o dată la 5-6 ani -, calitatea sa se deteriorează brusc, potrivit lui Kațarov.

În plus, costul reparației unui drum care nu este întreținut este semnificativ mai mare decât dacă se fac reparații în permanență. Potrivit unei evaluări a Camerei de Industrie, aproape 50% din drumurile din Bulgaria sunt într-o stare nesatisfăcătoare. Au crescut puternic în ultimul an, când au fost suspendate chiar și activitățile de bază, precum tăierea tufișurilor și copacilor, cosirea ierbii și curățarea șanțurilor de scurgere. „În acest an, lipsa întreținerii drumurilor ne va costa aur, vom plăti de 3 ori mai mult pentru reparația fiecărui drum care a fost abandonat”, a declarat recent Diana Rusinova, președintele Centrului European pentru Politici de Transport.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.