Structura acţionariatului consorţiului Mediterranean Gas se extinde prin participarea operatorului român pentru transportul gazelor, Transgaz, ceea ce, potrivit unor surse din cadrul consorţiului, crește semnificativ perspectivele ca proiectul „ARGO FSRU” să ajungă rapid la maturitate şi să fie implementat de asemenea rapid, scrie publicația elenă Energy Press, citată de Rador Radio România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De notat că Mediterranean Gas a depus o cerere de modificare a structurii acționariatului, în vederea obținerii aprobării oficiale pentru participarea, cu o cotă de 15%, a societății „SNTGN Transgaz SA” la capitalul social al consorţiului care construieşte unitatea plutitoare de gazeificare GNL de la Volos.

Potrivit acelorași informații, cele două companii au convenit asupra acestei participări după ce s-au asigurat că nu există niciun „impediment” normativ sau de reglementare care să anuleze acest demers. În același timp, Mediterranean Gas continuă discuțiile pentru extinderea în continuare a structurii acționariatului și în curând este de așteptat să apară mai multe „știri” în acest sens.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

În orice caz, prezența Transgaz consolidează semnificativ perspectivele proiectului întrucât reprezintă un „pașaport” pentru distribuirea unor cantități de gaze către piața balcanică și Europa Centrală. De altfel, atât prima fază a market testului realizat pentru terminalul respectiv, cât și rezultatele „probei de piață” efectuate în urmă cu câteva luni de operatorul elen de gaze DESFA cu privire la creșterea capacității sistemului grecesc de gaze, au arătat că FSRU Volos se numără printre punctele de interconectare din sistemul grecesc de gaze cu cel mai mare interes pentru utilizatori.

Trebuie, de asemenea, menționat că România constituie o piață de dimensiuni considerabile din punct de vedere al gazelor naturale, deoarece poate absorbi până la 13 bcm şi totodată rețeaua țării menține o bună conectivitate cu țările vecine, precum și cu piețele din Europa Centrală și, prin urmare, dispune de posibilitatea de a distribui cantități importante de gaze către aceste zone. Totodată, Transgaz deține 25.000 km de rețea de gaze naturale, a achiziționat rețeaua moldovenească și gestionează 7 miliarde de metri cubi în depozite de gaze naturale. În plus, consumul anual al țării este estimat la 13-16 miliarde de metri cubi, în timp ce producția sa internă este de 5 miliarde de metri cubi, ceea ce arată importanța importurilor de gaze naturale pentru a-și satisface nevoile.

Potrivit acelorași informații, faza angajantă a testului de piață este planificată să înceapă în următoarele două luni, iar liniile directoare au fost deja transmise Autorității de Reglementare. În cele din urmă, a dispărut şi problema legată de locul amplasării FSRU în portul Volos, după ce spaţiul alocat unității a fost stabilit deja într-un loc care a primit aprobările aferente din partea organelor competente.

 Identitatea proiectului

FSRU „ARGO” este un terminal modern de clasă mondială, planificat să fie pus în funcțiune la începutul anului 2024. Reprezintă o nouă poartă de acces către centrul Sistemului Național de Gaze Naturale al Greciei şi va transporta până la 4,6 miliarde de metri cubi de gaze naturale pe an, crescând semnificativ capacitatea de stocare a gazelor naturale de către Grecia. De notat că în primul an de funcționare, planul proiectului prevede transportarea a doar 3 bcm, cantitate care pe parcurs va crește până la „capacitatea” stabilită pentru terminalul respectiv.