Producătorul francez Alstom are de plată în acest moment penalităţi de 24 milioane euro pentru întârzierile înregistrate la livrarea trenurilor garniturilor de metrou care trebuiau să circule pe Magistrala 5, a declarat Mihai Barbu, președintele Consilului de Administrație al Metrorex, la TVRInfo.
„Conform contractului putem să îi penalizăm (n.red-Alstom) pentru că nu au livrat trenurile la timp. S-a ajuns la penalități de 24 milioane euro. E enorm. În mod normal, din cele 13 trenuri care trebuiau livrate, 10 trebuiau să vină anul acesta și trei anul viitor. Este un grafic de livrare care este depășit de mult timp. Așa am convenit”, a declarat Mihai Barbu, președintele Consilului de Administrație al Metrorex, la TVRInfo.
Acesta spune că nu știe câte trenuri vor fi puse în circulație și transmite că este deja prea târziu ca Metrorex să rezilieze contractul cu Alstom.
„Este deja prea târziu să reziliem contractul. Nu ne dorim să reziliem contractul, ci să funcționeze trenurile. Nu știm câtre trenuri vor fi puse în circulație anul acesta. Trebuie să plătească penalitățile. Ei le-au contestat în instanță, dar au pierdut”, a mai declarat Mihai Barbu.
Primul tren Metropolis din lotul celor 13 contractate de Metrorex a sosit pe 25 aprilie la Depoul Berceni, cu aproape un an întârziere, urmând să fie verificat şi pregătit pentru etapele de probe şi teste specifice. Trenul ”Giurgiu” face parte din lotul celor 13 trenuri destinate Magistralei 5, achiziţionate pe baza contractului încheiat între Metrorex şi Alstom Transport SA, în 2 decembrie 2020, urmare a procedurilor legale de achiziţie. Contractul are o valoare totală de peste 103 milioane de euro. Trenurile au fost produse în Brazilia, iar primul tren ar fi trebuit să ajungă la Bucureşti în luna iunie 2023, conform contractului.