Prima centură cu tuneluri din România: Guvernul aprobă prima etapă a Centurii Metropolitane Cluj-Napoca. Centura de 42 de kilometri include 5 tuneluri și costă 920 de milioane de euro

Cluj Napoca Emerging Europe

Guvernul dă undă verde Centurii Metropolitane Cluj-Napoca, un proiect cu o valoare totală de 920 de milioane euro, care include 42 de kilometri de drum expres, alți 30 de kilometri de drum de legătură și 5 tuneluri de tip cut&cover sau cu galerie cu forare subterană.

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru prima etapă a Centurii Metropolitane va fi aprobat în ședința executivului de vineri, practic ultima etapă înainte de a începe procedurile pentru lansarea licitației de proiectare și execuție.

Ar fi a doua investiție uriașă pentru Cluj-Napoca, după magistrala de metrou M1, cel mai mare contract de infrastructură de transport din România (n.r vineri, 28 octombrie este termenul-limită pentru depunerea ofertelor la contractul de 9 miliarde lei). Pentru linia de metrou, finanțarea lucrărilor este asigurată de la bugetul local, de stat și prin PNRR (1,5 miliarde) în timp ce proiectul Centurii Metropolitane va avea finanțarea prin programele Ministerului Transporturilor.

Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35”, va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover, respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.

În prima etapă este prevăzută legătura Centurii Metropolitane Cluj-Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență pentru ca etapa II să fie și conexiunea cu Autostrada Transilvania. Profilul șoselei la racordările cu DN 1 și DN 1 C este de Drum Național cu o bandă/ sens, dar la intersecțiile cu nodurile rutiere platforma se lărgește la două benzi/ sens, banda suplimentară fiind pentru accelerare/ decelerare. Lățimea platformei drumului în cale curentă este de 23 metri, profil de drum expres, 2X7 metri, o zonă mediană de 4 metri cu benzi de ghidaj și parapete de protecție, iar lățimea acostamentelor este de 5 metri (2X2,5 metri).

Faza II: Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.  Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania, arată Nota de Fundamentare.

Unde sunt prevăzute cele 5 tuneluri: 

• Tunelul 1 amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Sf. Ion, la km 19+684.97, cu lungimea L= 490 m. Acesta se va realiza în sistem cut&cover;

• Tunelul 2 amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Mănăştur –fir dreapta la km 21+119.37, cu lungimea L= 370 m;

• Tunelul 3 amplasat pe Centura TR 35– zona Pădurea Făget / Mănăştur – fir stânga la km 21+120.22,  cu lungimea L= 363 m;

• Tunelul 4, amplasat pe drum de legătură B3 Florești – Baciu – zona Pădurea Hoia, km 1+592, cu lungimea  L=450 m;

• Tunelul 5 amplasat pe drum de legatura B3 Florești – Baciu – zona Padurea Hoia, la km 4+330, cu lungimea L=310 m. Tunelurile 2, 3, 4, 5 sunt preconizate a se realiza în sistem de galerie cu sprijiniri, prin forare subterană.

sursa foto: Emerging Europe

Comentarii

  1. ce bucurie , pe drumul mortii e85 la adjud nu exista centura desi ar costa un procent din centura clujului si s-ar face imediat nefiind nevoie de vreun tunel

  2. Ce vorbim de tineluri si strazi autostrazi, cand Clujul pute ca un grajd uneori, când apa din tarnita e infecta, si oricate elemente chimice de curatire ju face altceva eecat sa o faca si mai daunatoare, faceti un studiu real al Clujului sa vedeti adevaratele probleme!
    Mizeria duhneste pe strazi, ppoluarea se face organizat otravirea cu substrante pentru gândaci creaza probleme oamenilor, ptr ca ne otravesc aerul si ne priveaxa de oxigen mai ales vara, cand puteam dirmi candva cu geamul deschis acum facem alergii, o lege locala ptr eliminatea prea multor masini care polueaza si incurca circulatia. Etc autostrazi? Locuintele sunt enorm de scumpe atat de inchiriat cat si de cumparat, si multe multe altele. Da in drumuri se spala banii care intra apoi in conturile alesilor, asta stim.
    L am dat jos pe Ceaușescu manipulați si azi nu mai scăpăm de neocomunisti, Boc sa plece sa mai vina si altii tineri cu idei noi, dar nu ca el vrea sa se pensioneze direct, ce dragut! Unii capabili fug din tara ptr ca nu pot contribui cu nimic din cauza marionetelor.

    • Doar voi completa lista nemultumirilor si as adauga ,Nebunia ,,,untoldului ,, in buricul Clujului ,in august cand caldura este f mare ,si se agraveaza cu aglomeratia umana , auto , popluare FONICA , gaze , mizerie si umana in special Apoi despre strazi drumuri ,etc ,sa speram ca vom trai si vom vedea , Scumpirea carburantilor nu a redus traficul din Cluj Napoca si imprejurimi .Iar poluarea Lacului Tarnita , este produsa in special de catre ,,locatarii cu pile mari ,, care au cuibul pe malul lacului si isi deverseaza ,,rahatul in lac ,etc,,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *