Meta a făcut miercuri apel împotriva desemnărilor de ”gatekeeper” (controlori de informaţii) pentru platformele sale Messenger şi Marketplace, devenind prima companie Big Tech care contestă noile reguli ale Uniunii Europene care stabilesc ce trebuie şi ce nu trebuie făcut pe serviciile online, transmite agenția Reuters, citată de News.ro. Meta transmite că acest recurs urmăreşte clarificări cu privire la anumite puncte de drept cu privire la desemnările Messenger şi Marketplace în cadrul Legii Piețelor Digitale.
Ca parte a celei mai recente represiuni împotriva Big Tech, UE a ales pe septembrie 22 de servicii ”gatekeeper”, administrate de şase dintre cele mai mari companii de tehnologie din lume, pentru a face faţă noilor reguli în temeiul Legii Pieţelor Digitale (DMA).
Facebook, Instagram, Marketplace şi WhatsApp de la Meta s-au calificat ca ”gardieni” în cadrul DMA, care a fost concepută pentru a egaliza condiţiile concurenţiale între companiile Big Tech şi companiile mai mici.
”Acest recurs urmăreşte clarificări cu privire la anumite puncte de drept cu privire la desemnările Messenger şi Marketplace în cadrul DMA. Nu modifică şi nu diminuează angajamentul nostru ferm de a ne conforma cu DMA şi vom continua să lucrăm constructiv cu Comisia Europeană pentru a ne pregăti pentru conformare”, a spus un purtător de cuvânt.
Compania a spus că nu va contesta desemnarea pentru Facebook, Instagram şi WhatsApp.
Marketplace este un serviciu de la consumator la consumator, aşa că nu poate intra în definiţia unui serviciu de intermediere online, iar Messenger este pur şi simplu o funcţionalitate de chat a Facebook, a spus compania.
DMA solicită Microsoft, Apple, Google, parte a grupului Alphabet, Amazon, Meta şi TikTok, a ByteDance, să permită aplicaţii terţă parte sau magazine de aplicaţii pe platformele lor şi să faciliteze trecerea utilizatorilor de la aplicaţiile implicite la cele rivale.
Autorităţile de reglementare antitrust din UE investighează dacă Bing, al Microsoft, şi iMessage, al Apple, ar trebui să respecte noile reguli.
Microsoft şi Google au spus că nu vor contesta desemnările DMA, în timp ce sursele se aşteaptă ca TikTok să depună o contestaţie.