Pas important pentru electrificarea liniei de tren Bucureşti- Giurgiu, prima cale ferată din România: proiectantul a finalizat studiul de fezabilitate necesar modernizării liniei de 93 de kilometri dintre Gara de Nord şi Giurgiu, acesta fiind, practic, a doua etapă a proiectului pentru redeschiderea şi modernizarea căii ferate pe care nu se mai circulă din 2005.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Modernizarea şi electrificarea singurului tronson feroviar cu tracţiune diesel de pe traseul celebrului tren Orient Express costă aproximativ 3,7 miliarde de lei. Prima etapă, începută în decembrie 2020 după semnarea contractului cu antreprenorul PORR din Austria, constă în reconstrucţia podului peste Argeş de la Grădiştea (viaduct de peste 1,1 kilometri), iar în a doua etapă se vor face lucrări de modernizare şi electrificare pentru creşterea vitezei de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători, a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu.

„Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu-Frontieră: În data de 23 Decembrie Proiectantul a depus la CFR SA, Studiul de Fezabilitate privind Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera – Etapa a 2-a. Au fost obținute toate avizele solicitate prin certificatul de urbanism și în prezent proiectul se află în procedură de obținere a Acordului de Mediu. La finalizarea lucrărilor, linia de cale ferată va fi electrificată și trenurile vor putea circula cu viteze de până la 120km/h. După modernizare, lungimea traseului va fi de 92,80 km (prin optimizarea traseului). De asemenea lungimea sectoarelor de linie dublă crește cu aproximativ 3 km până la 43,60 km. Investiția totală a proiectului este de aproximativ 3.794.947.033,56 lei fără TVA, fonduri europene nerambursabile”, a transmis secretarul de stat.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Contractul pentru refacerea podului peste Argeş a fost semnat în decembrie 2020 pentru aproape 100 milioane de euro, lucrările efective au început în această toamnă şi ar trebui să se termine în 2023, conform contractului.

Linia Bucureşti – Giurgiu, inaugurată acum 152 de ani, este prima cale ferată din România acelor vremuri. Pe teritoriul actual al României, linia Oraviţa – Baziaş a fost deschisă în 1854 (pe atunci, Banatul făcea parte din Imperiul Austriac).

Odată redeschisă, linia de tren Bucureşti – Giurgiu va face parte din Proiectul Trenului Metropolitan Bucureşti, pentru comunităţile din sudul Capitalei şi arealul municipiului Giurgiu pentru navetişti, dar va fi utilă şi pentru locuitorii din zona de Nord a Bulgariei care pot veni cu trenul la Aeroportul Otopeni (Aeroportul Otopeni are un trafic aerian dublu faţă de cel din Sofia).