PMB a dublat la doi ani termenul de execuție la licitația de un miliard de lei pentru modernizarea liniilor de tramvai de pe bulevardele Basarabia, Pallady, Coposu și Calea Călărașilor/La prima licitație, nu s-au depus oferte pentru cei 20 kilometri de linie veche

Licitație 18 km. linie tramvai București PMB Sursa : Nicușor Dan/Facebook

Consiliul General al Municipiului București a modificat indicatorii tehnico-economici pentru proiectul de reabilitare a liniilor de tramvai de pe bulevardele Basarabia, Th. Pallady, Corneliu Coposu și Calea Călărașilor, noul termen de execuție fiind dublat de la 12 la 24 de luni.

La prima licitație, PMB a primit oferte pentru 11 din cele 15 loturi, iar pentru 18 kilometri de linie veche de pe aceste artere (printre cele mai neîntreținute linii din Capitală) procedura a fost anulată urmând să fie reluată cât de curând. Cei 18 kilometri de pe cele patru artere erau incluși într-un singur lot cu 12 luni durată de execuție, un termen prea scurt pentru complexitatea proiectului. Spre comparație, modernizarea liniei de pe bulevardul Doina Cornea (fostul bulevard Vasile Milea) de doar 1,1 kilometri lungime a avut termen de 12 luni, dar lucrările au durat aproape un an și jumătate (detalii aici).

Explicațiile PMB: „În urma consultarii pietei, au fost primite observatii/ recomandari (transmise catre Societatea de Transport Bucuresti ca proiectant general) printre care stabilirea unei durate de executie proportionate cu ordinul de marime al celorlalte loturi. Proiectantul General (STB) a propus ca perioada de executie sa fie de 24 de luni, perioada de proiectare ramanand nemodificata, astfel durata de realizare a investitiei de 18 luni (din care 12 luni durata de executie) se modifica în 30 luni (din care 24 luni durata de executie). Avand în vedere ca proiectul prevede reabilitarea liniei de tramvai pe o lungime de 18 Km cale dubla, inclusiv modernizarea a 5 substatii de tractiune, dar si a timpului necesar obtinerii avizelor si a autorizatiei de construire, impun modificarea termenului de realizare a proiectului tehnic”, potrivit documetelor pe care le-a consultat Economedia.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

INDICATORI TEHNICO – ECONOMICI – FAZA DALI “Reabilitare sistem rutier pe Bd. Theodor Pallady, 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia,
Calea Calarasi, Bd. Corneliu Coposu inclusiv bucla Complex Titan”
1. Valoarea totală
2. Din care C+M: 1.091.223.012,00 lei cuTVA/918. 119.437,29 lei faraTVA
770.515.398,62 lei cuTVA/ 647.491.931,61 lei fara TVA

Cele 4 loturi care urmează să fie relansate în licitație :

-LOT 1 – Reabilitare sistem rutier pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu inclusiv Bucla Complex Titan, lungime traseu 18,00 km.

LOT 2 – Reabilitare sistem rutier pe Bd. Pache Protopopescu și Str. Traian, lungime traseu 1,900 km.

LOT 13 – Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Traian, lungime traseu 0,69 km.

LOT 15 – Reabilitare sistem rutier pe Strada Dristorului între Bd. Camil Ressu și Strada Baba Novac, lungime traseu 0,22 km.

La prima licitație (pentru aprox. 25 de kilometri de linie veche) PMB evaluează ofertele depuse de Tancrad, Bedamiro, Erbașu, Mari Vila, Porr, Swietelsky, termenul estimat publicat în SEAP fiind 4 septembrie 2023.

„Peste doi ani Bucureștiul nu va mai avea liniei de tramvai nemodernizată. Asta înseamnă o viteză sporită pentru tramvaie, autobuzele vor circula pe linia unică acolo unde au trasee comune cu șina, deci nu vom mai avea avarii cum este la intersecția Chișinău. Valoarea investiției este de 500 de milioane de euro, din care 300 milioane de euro prin Programul Operațional Regional, restul de 200 de milioane de euro vom lua împrumuturi, ieșim în piață, ne adresăm instituțiilor financiare internaționale. Este cea mai mare achiziție publică pe care a făcut-o vreodată o autoritate publică locală. Invit firmele românești și firmele internaționale să participe la licitație. Am transmis informația către Camerele de Comerț și ambasadelor, vrem o participare cât mai mare”, afirma primarul general, Nicușor Dan, în septembrie 2022. (detalii aici)

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Tătiță, în 2021 promiteai cu surle și trâmbițe că în 2023 nu vor mai exista linii nemodernizate. Iaca poznă că acum la 2 ani de la promisiuni e mai rău că acum 2. S-au adus tramvaie noi să fie distruse pe linii vechi…halal progres…apropo de autobuzele electrice chinezești: stai să vezi când or lua foc…sper că vor fi garate cât mai departe de oraș.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.