Municipiul Bucureşti urmează să încheie un protocol cu Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, conform unui proiect de hotărâre care urmează să fie dezbătut în şedinţa de joi a Consiliului General al Capitalei, scrie Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Protocolul vizează finanţarea şi realizarea în comun a unor acţiuni şi proiecte de interes public în domeniul turismului, îmbunătăţirea imaginii şi creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică “prin promovarea brandului turistic naţional şi implicit a Municipiului Bucureşti, ca destinaţie turistică de city break”.

Reprezentanţii Ministerului şi cei ai Municipiului Bucureşti vor colabora în vederea stabilirii unor acţiuni de promovare reciprocă. Totodată, ministerul va acorda gratuit dreptul de utilizare a mărcilor “România exploraţi Grădina Carpaţilor” şi “Romania explore the Carpathian garden”, în vederea promovării ţării noastre ca destinaţie turistică şi în scop publicitar.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Ministerul acordă Municipiului Bucureşti dreptul de a utiliza producţii audiovizuale în limba română şi nu numai, din categoriile activităţi şi aventură, city breaks, turism rural.

Protocolul se încheie pentru un an, cu posibilitatea prelungirii prin act adiţional.

“Bucureştiul a fost şi rămâne un oraş european, cu numeroase monumente istorice şi de arhitectură, repere de bază ce justifică promovarea sa ca destinaţie turistică: muzee, instituţii de cultură şi artă, edificii religioase, elemente de etnografie şi folclor, precum şi o mare diversitate de parcuri şi complexe de agrement. Aceste importante elemente de patrimoniu, monumente istorice, de artă sau obiective turistice reprezintă repere fundamentale ale identităţii naţionale care fac din Bucureşti un centru de atracţie şi de răspândire culturală în Europa şi în lume”, se arată în referatul de aprobare.

Potrivit raportului de specialitate, la începutul lunii septembrie, ministerul a transmis o adresă primăriei, informând-o că au fost demarate acţiunile specifice unei campanii de promovare reciprocă între Bucureşti şi Sevilla, prin panotaj.

Totodată, ministerul a transmis o propunere de protocol de colaborare cu Municipiul Bucureşti, având ca obiect stabilirea cadrului general pentru proiecte care să promoveze turismului în Romania, în general, şi în oraşul Bucureşti, în special.

Potrivit datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, în primele 11 luni din 2019, în Capitală a fost înregistrat un număr de aproximativ 1,9 milioane sosiri turişti, cel mai mare număr fiind consemnat în septembrie, respectiv 196.4104.

În Bucureşti, la nivelul anului 2019, cele mai multe sosiri ale turiştilor străini cazaţi în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au provenit din Israel (154.940), Italia (83.011), Regatul Unit (72.166), Germania (71.495), Franţa (65.006).

În anul 2016, în lista primelor 100 de oraşe din lume clasificate după numărul de vizitatori internaţionali, realizată de către Mastercard Global Destinations Cities, respectiv, toate sosirile internaţionale pe uscat, pe mare sau cu avionul, în scopuri turistice sau de afaceri, Bucureştiul ocupa locul 81, cu un număr de 1.050.000 sosiri, ce au adus un venit de 0,31 miliarde dolari, o poziţie superioară unor oraşe mari, precum Casablanca, Montevideo, Dallas sau Quito, se mai arată în raportul de specialitate.