Primăria Jilava vrea să construiască un pasaj peste linia de tren București-Giurgiu care va fi redeschisă la primăvară

Pasaj Jilava București Giurgiu

Primăria comunei Jilava din județul Ilfov a scos la licitație un contract de 38 milioane lei pentru execuția unui pasaj peste calea ferată București-Giurgiu, linie de tren care se va redeschide în primăvara 2024. Este un contract cu o durată de 24 de luni din fonduri de la Buget care include construirea unui pasaj cu patru benzi și o lungime de 60 de metri și a unui drum nou de 1100 de metri cu două respectiv patru benzi (4 x3,5 metri lățime bandă) și două sensuri giratorii, potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia Proiectul tehnic este realizat de proiectantul Tehno Consulting Solutions, deci după semnarea contractului se intră direct în amplasamentul șantierului.

,,Obiectul principal al contractului: execuția lucrărilor de construcție pasaj denivelat peste calea ferata-strada Centurii, comuna Jilava, județul Ilfov. Execuție lucrări pentru obiectivul de investiții „CONSTRUCȚIE PASAJ DENIVELAT PESTE CALEA FERATA – STRADA CENTURII COMUNA JILAVA, JUDETUL ILFOV”. În cadrul obiectivului de investiție se vor realiza următoarele lucrări de poduri și pasaje: 01. Pasaj peste CF 02. Pod peste Valea Mamina 03. Pasaj prin rampa, pe strada Gării 0″

Prețul ofertei reprezintă 40 % din punctaj, iar ofertele pot fi depuse până pe 28 decembrie.

,,În 2024 REDESCHIDEM circulația pe PODUL de la GRĂDIȘTEA – 80% este stadiul fizic de execuție a lucrărilor între VIDRA și COMANA ! Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între VIDRA și COMANA, inclusiv la noul POD de la GRĂDIȘTEA, dar și lucrările conexe de reparații la terasamente și suprastructura feroviară între BUCUREȘTI NORD – JILAVA – GIURGIU NORD FRONTIERĂ au ajuns la un stadiu fizic de 80%. Cu o întârziere cauzată de lucrările suplimentare de consolidare a terenului executate în localitatea Daia, dar și de procesul de fabricare și furnizare a unor componente metalice, lucrările feroviare pe întregul traseul București Nord – Grădiștea – Giurgiu Nord se apropie de finalizare, iar din primăvara anului viitor constructorul ne asigură că trenurile vor circula pe NOUL POD FEROVIAR de la GRĂDIȘTEA. Linia CF VIDRA – COMANA – 12 km de cale ferată modernizată, cu 24 de lucrări de artă și două clădiri la standarde europene pentru publicul călător. Între VIDRA și COMANA, traseul căii ferate, în lungime de 12,02 km, va avea 4 poduri feroviare, 2 viaducte cu 27 de deschideri, în direcția Giurgiu, respectiv 8 deschideri, în direcția București, 10 podețe, 8 subtraversări (tip C2) pentru mamifere mici și DOUĂ CLĂDIRI NOI pentru publicul călător – PO GRĂDIȘTEA și Hm COMANA, compartimentate cu spații interioare moderne – săli de așteptare, grupuri sanitare, case de bilete -, dar și peroane cu lungimi cuprinse între 150 m și 250 m și lățimea de 3 metri, scări, rampe și refugii, inclusiv facilități de acces pentru persoanele cu dizabilități.” a transmis CFR Infrastructură în octombrie.

Podul peste Argeș, la 85 % execuție, potrivit CFR Infrastructură :




Comentarii

  1. Din nefericire , mentalitatea impiedica cetatenii sa reactioneze la actiunile edililor.
    Daca o asemenea investitie a primariei comunei Jilava , investitie in cuantum de peste 7 ( sapte) milioane de euro din bani de la bugetul local adica ai tuturor celor care traiesc sau isi desfasoara activitatea pe raza comunei , este oportuna , ramane ca fiecare cetatean responsabil al comunei sa se intrebe.
    In opinia mea , orice investitie este binevenita dar in Romania , autoritatea fie ea locala sau de stat , uita din oportunism , incompetenta sau interese proprii ori conexe , sa-si ordoneze prioritatile functie de nevoile cetatenilor.
    In comuna Jilava sunt extrem de multe probleme ce necesita rezolvare imediata si care se muleaza pe nevoile cetatenilor nu pe dorintele edililor .
    Diferenta dintre dorinte si nevoi , este uriasa.
    Iti poti dori un Ferrari din fatarnicie sau snobism dar mai mare nevoie ai de o infrastructura rutiera foarte bine dezvoltata astfel incat sa nu stai cu ceea ce reprezinta egoism pe bani multi , cu orele in card la semafor sau sa nu-i poti ridica turatia motorului la mai mult de 3000 de ture din lipsa de autostrazi in Romania. Prin urmare , intai doreste-ti si fa tot ceea ce-ti sta in putinta pentru a avea o infrastructura rutiera dezvoltata in Romania si mai apoi iti poti dori si daca se implineste , te poti plimba linistit cu Ferrariul tau intr-o tara in care majoritatea traieste la limita subzistentei si o mare parte din majoritate intr-o saracie lucie.
    Ei bine , politicul in Romania si autoritatea in general incepand de la primari si pana la presedinte , isi doresc de fapt, o tara dependenta de ‘’altruismul ‘’ lor . Si dorinta de mai bine de 30 de ani , in Romania , se implineste. Dorinta e-n firescul firii , nevoia reprezinta moft. In Romania , asa merg lucrurile .
    Romania lucrului bine facut.
    Cand ajuti un om insa , ajuta-l pentru evolutie de sine , a ta si a lui si fa in asa fel incat sa nu depinda de ajutorul tau. Daca prin gestul tau , devine dependent de tine , ‘’ajutorul ‘’ din ‘’grija’’ fata de seaman – iarasi cu ghilimelele de rigoare , este izvorat din fatarnicie si interese personale sau de casta si nu altruism sau grija fata de aproapele tau …
    Ar fi benefic tuturor , sa realizam ca acei 10% la salariu sau 5% la pensie , reprezinta un astfel de gest ce tine poporul dependent de ‘’mila’’ politrucului. Poporul nu realizeaza asta si odata la 4 ani este momit cu acelasi procent si aceeasi bani mereu insuficienti , bani care se cuvin de drept fiecarui cetatean si unde acest fapt este stipulat in insasi Constitutia Romaniei care garanteaza traiul decent si viata prospera in Romania . Intr-un asemenea joc , mizeria se perpetueaza.
    Romanul din comoditate sau prostie si-a cedat puterea autoritatii iar autoritatea , ca idee , doreste si achizitioneaza armament de miliarde in timp ce peretele unei scoli internat se darama peste un tanar de 17 ani si acesta isi pierde viata .
    In timp ce alti copii au murit inecati in hasnalele din fundul curtii scolilor insalubre de la sat si lista poate continua.
    Primarii acelor comunitati unde aceste evenimente au avut loc s-au axat pe alte prioritati bazate pe dorintele unora si nu pe nevoile comunitatii .
    Comuna Jilava , revenind, este impartita in doua de DN5 – un drum national care-n fiecare an isi ia tribut in vieti omenesti din cauza pasajelor subterane de traversare inexistente sau a pasarelelor de trecere care deasemenea lipsesc pe raza comunei Jilava. Pe acest drum se circula cu viteza . Este strabatut de autotrenuri TIR , autoturisme in tranzit si prea putin de catre locuitorii comunei . Din cauza lipsei unui radar sau prezentei politiei nationala sau locala , unii alearga si ceilalti mor.
    Cand se incepe o lucrare cum este cea descrisa in articol , aceasta demareaza in baza unui studiu de fezabilitate. In acel studiu ,in una dintre clauze se stipuleaza impactul asupra comunitatii . Cum primaria Jilava nu se consfatuie cu cetatenii si doar cu ”alesii” consilieri locali , va rog sa-mi dati posibilitatea in cazul in care imi publicati intregul comentariu , sa intreb cetatenii comunei Jilava care citesc acest articol , daca nu reprezinta o prioritate reamenajarea drumului DN5 si daca acei peste 7 ( sapte) milioane de euro de la buget local nu puteau fi directionati catre cu adevarat o reabilitare de drum necesara ?
    DN5 este in custodia CNAIR dar daca eu autoritate locala imi luam pe proprie raspundere asemenea lucrare , imi pot lesne imagina ca CNAIR-ul nu avea nimic de obiectat .
    Inainte de a raspunde , ganditi-va va rog la acel copil de 14 ani decedat recent pe acest drum si la drama prin care trec parintii lui.
    Intrebati-va , va rog , acel copil , daca existau pasaje si pasarele pe toata raza comunei , era astazi printre noi sau nu ?
    Sarbatorile vor fi mai mult sau mai putin fericite in randul celor care nu au platit tribut , dar in viata parintilor acelui suflet , sarbatorirea va fi absenta si-n inima lor ramanand doar durerea , amintirea si absenta copilului in ziua de Craciun.
    Am relatat un singur exemplu dar cu 7 milioane de euro , cate se puteau face ?
    Acel pasaj o fi necesar dar nu era necesar sa se faca cu bani de la bugetul local ci din buget european , national , cai ferate , CNAIR sau banii sfantului duh .
    De ce de la buget local ?! …
    Sarbatori cu bine !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *