Primăria comunei Jilava din județul Ilfov a scos la licitație un contract de 38 milioane lei pentru execuția unui pasaj peste calea ferată București-Giurgiu, linie de tren care se va redeschide în primăvara 2024. Este un contract cu o durată de 24 de luni din fonduri de la Buget care include construirea unui pasaj cu patru benzi și o lungime de 60 de metri și a unui drum nou de 1100 de metri cu două respectiv patru benzi (4 x3,5 metri lățime bandă) și două sensuri giratorii, potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia Proiectul tehnic este realizat de proiectantul Tehno Consulting Solutions, deci după semnarea contractului se intră direct în amplasamentul șantierului.
,,Obiectul principal al contractului: execuția lucrărilor de construcție pasaj denivelat peste calea ferata-strada Centurii, comuna Jilava, județul Ilfov. Execuție lucrări pentru obiectivul de investiții „CONSTRUCȚIE PASAJ DENIVELAT PESTE CALEA FERATA – STRADA CENTURII COMUNA JILAVA, JUDETUL ILFOV”. În cadrul obiectivului de investiție se vor realiza următoarele lucrări de poduri și pasaje: 01. Pasaj peste CF 02. Pod peste Valea Mamina 03. Pasaj prin rampa, pe strada Gării 0″
Prețul ofertei reprezintă 40 % din punctaj, iar ofertele pot fi depuse până pe 28 decembrie.
,,În 2024 REDESCHIDEM circulația pe PODUL de la GRĂDIȘTEA – 80% este stadiul fizic de execuție a lucrărilor între VIDRA și COMANA ! Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între VIDRA și COMANA, inclusiv la noul POD de la GRĂDIȘTEA, dar și lucrările conexe de reparații la terasamente și suprastructura feroviară între BUCUREȘTI NORD – JILAVA – GIURGIU NORD FRONTIERĂ au ajuns la un stadiu fizic de 80%. Cu o întârziere cauzată de lucrările suplimentare de consolidare a terenului executate în localitatea Daia, dar și de procesul de fabricare și furnizare a unor componente metalice, lucrările feroviare pe întregul traseul București Nord – Grădiștea – Giurgiu Nord se apropie de finalizare, iar din primăvara anului viitor constructorul ne asigură că trenurile vor circula pe NOUL POD FEROVIAR de la GRĂDIȘTEA. Linia CF VIDRA – COMANA – 12 km de cale ferată modernizată, cu 24 de lucrări de artă și două clădiri la standarde europene pentru publicul călător. Între VIDRA și COMANA, traseul căii ferate, în lungime de 12,02 km, va avea 4 poduri feroviare, 2 viaducte cu 27 de deschideri, în direcția Giurgiu, respectiv 8 deschideri, în direcția București, 10 podețe, 8 subtraversări (tip C2) pentru mamifere mici și DOUĂ CLĂDIRI NOI pentru publicul călător – PO GRĂDIȘTEA și Hm COMANA, compartimentate cu spații interioare moderne – săli de așteptare, grupuri sanitare, case de bilete -, dar și peroane cu lungimi cuprinse între 150 m și 250 m și lățimea de 3 metri, scări, rampe și refugii, inclusiv facilități de acces pentru persoanele cu dizabilități.” a transmis CFR Infrastructură în octombrie.
Podul peste Argeș, la 85 % execuție, potrivit CFR Infrastructură :