Primarul Nicușor Dan face o nouă încercare pentru „Trenul Metropolitan”. Proiectul „metroului de suprafață” pus din nou la vot în Consiliul General

Foto: Trenul metropolitan (sursa: Facebook / Nicusor Dan)

Protocolul de colaborare între Primăria Generală și CFR Infrastructură pentru introducerea serviciului de transport „Tren Metropolitan București” este pus din nou, joi, pe ordinea de zi a  Consiliului General al Municipiului București, după ce la ședința anterioară a fost respins pentru că nu a avut suficiente voturi.

Trenul Metropolitan costă 962 de milioane de euro (peste 600 de milioane de euro costă materialul rulant, restul reprezintă reparațiile) și include 16 linii care vor deservi 18 rute. Primăria Capitalei și Compania CFR Infrastructură au semnat în octombrie protocolul de colaborare pentru prima etapă a proiectului „Tren Metropolitan București”, și anume lansarea primelor trei rute care vor folosi actuala infrastructură de pe centura feroviară de nord a Capitalei. Este vorba despre traseele de la Gara de Nord la Gara Obor, Gara de Vest – Obor și Gara de Nord – Militari, primele două linii fiind cu traseu prin Pipera. Pentru implementarea protocolului este obligatorie aprobarea și în Consiliul General. Primele trei rute din Programul Trenului Metropolitan ar urma să fie deschise la sfârșitul anului viitor, după cum Economedia a scris aici.

Protocolul PMB – CFR Infrastructură: „Planificare strategică în domeniul mobilității și dezvoltării durabile urmăresc
dezvoltarea unor comportamente sustenabile de mobilitate urbana, în care alegerea autoturismului personal este descurajată în contrapondere cu promovarea transportului public. Un element esential în creșterea atractivității transportului public este reprezentat de asigurarea predictibilității serviciilor de transport. Tendința europeană de a transfera fluxul de călători din jurul orașelor din sectorul rutier spre sectorul feroviar se manifesta și la nivelul Municipiului București. Municipiului București prin Direcția Generală Investiții, a demarat acțiunile pregătitoare pentru proiectul privind dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord, fiind vizate următoarele trasee prioritare:
– București Gara de Nord – București Obor;
– București Gara de Nord – București Vest;
– București Vest-București Obor.
Un prim pas este Protocolul de colaborare dintre Municipiul București și Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA privind pregătirea și implementarea proiectului “Introducerea si, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban si metropolitan Bucuresti llfov”, având ca primă etapa „Dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord”.

Proiectul metroului de suprafață, a dus la contre între Nicușor Dan și primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu, șeful PNL București începând amenajarea parcului Liniei pe traseul Trenului Metropolitan după cum Economedia a relatat (aici) Trenul Metropolitan sau „metroul de suprafaţă” va cuprinde 16 linii de tren cu o lungime totală de 545 km.

Public ţintă: 260 mii de călători/95 de lei abonamentul lunar. Potrivit proiectului oficial, Trenul Metropolitan ar urma să deservească aproximativ 260 de mii de călători, adică 10% din populaţia de 2,6 milioane de persoane a Capitalei, iar preţul unui abonament lunar va fi de 95 de lei.

Investiţii preconizate:

  • Modernizare stații (peroane, pasaje pietonale, clădiri, ITS, regenerare urbană);
  • Construcție stații noi;
  • Modernizare treceri la nivel;
  • Construcție pasaje rutiere denivelate;
  • Creșterea capacității feroviare (modernizare aparate de cale, introducere de aparate de cale noi, modernizare bretele etc.);
  • Lucrări de construcție linie nouă;
  • Lucrări de reînnoire/modernizare cale de rulare;
  • Investiții în sisteme și subsisteme destinate tracțiunii ce asigură neutralitatea climatică (ca de exemplu, dar fără a se limita la sisteme
    de catenară și stații transformare electrică);
  • Achiziții material rulant în tracțiune electrică

18 servicii cu 16 linii: (1) Gara de Vest – Răzoare – Progresu – Jilava – Vidra; (2) Gara de Nord – Gara de Vest – Progresul – Veseliei; (3) Gara de Nord – Pantelimon – Progresul – Veseliei; (4) Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest – Cotroceni; (5) Gara Obor – Jilava – Gara de Vest – Cotroceni; (6) Orbital București; (7) Gara de Nord – Aeroport T1; (8) Gara Obor – Aeroport T1; (9) Gara Obor – Gara Băneasa – Aeroport T1; (10) Gara Obor – Tunari – Aeroport T1; (11) Gara de Nord – Aeroport T2; (12) Gara de Nord – Chitila – Scroviștea; (13) Gara Obor – Brănești – Islaz; (14) Gara de Nord – Chiajna – Domnești; (15) Gara de Nord – Chitila – Săbăreni; (16) Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea; (17) Gara de Nord – Căciulați – Snagov; (18) Titan Sud – Tânganu.

Foto: Trenul metropolitan (sursa: Facebook / Nicusor Dan)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *