Promisiuni de la Ministerul Transporturilor: 2.000 de kilometri de autostradă în circulație până în 2030/CNAIR are în execuție 709 kilometri și licitații pentru alți 233 de kilometri

Autostrada Transilvania Lot Nurol filmare completă Sursa Foto : Captură YouTube

România va atinge „borna” de 1.000 de kilometri de autostradă și drum expres în circulație cu lotul Nurol peste câteva zile, iar până în 2030 rețeaua de drumuri de mare viteză se va dubla la 2.000 de kilometri, promite secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. În ultima perioadă oficialii din Transporturi au admis că șansele de atinge 100 kilometri de autostradă și drum expres inaugurați până la finalul acestui an sunt destul de mici și au ales varianta celor 250 de kilometri până la sfârșitul anului viitor (vezi declarație Sorin Grindeanu aici). România are contracte de execuție pentru 709 kilometri de autostradă și drum expres, iar alți 233 de kilometri de drum de mare viteză sunt în etapa de licitație, potrivit centralizării pe care a realizat-o Asociația Pro Infrastructură pentru luna septembrie.

Ce spunea secretarul de stat Scrioșteanu în septembrie 2023: „Așa cum spuneam în luna ianuarie, anul acesta depășim borna de 1.000 de kilometri de autostradă dați în trafic, mai precis, zilele următoare. Știu că a durat mult, mult prea mult, dar trendul ascendent din ultimii 3 ani în ceea ce privește investițiile în infrastructura rutieră, ne permite să spunem că vom atinge borna de 2.000 de kilometri până în 2030”.

Notă: În prezent, România are 994 de kilometri de drum de mare viteză (954 km Autostradă și 40 km Drum Expres). Pentru a se ajunge la 1.000 de kilometri de autostradă dați în trafic în 2023, Alsim Alarko trebuie să termine lotul 1 de pe A0 Sud sau Strabag cei 16 kilometri dintre Chețani și Câmpia Turzii pe A3 Transilvania.

Cum poate ajunge România la 2000 de kilometri de Autostradă și Drum Expres în 2030

România poate ajunge la 2000 de kilometri de Autostradă și Drum Expres în circulație până în 2030 doar dacă Mapa-Cengiz și WeBuild respectă termenele de execuție pentru loturile de munte ale Autostrăzii Sibiu – Pitești, iar CNAIR atribuie Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău unui constructor care poate proiecta și executa lucrarea în termenul maxim de 68 de luni.

Loturile de munte ale Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și lotul cu tunelul Meseș sunt cele mai dificile lucrări contractate sau cu licitație de execuție lansată. Pentru cei 67 de kilometri de Autostradă dintre Tigveni și Boița (A1) termenele sunt 2027, respectiv 2028 (dar încă nu au început efectiv lucrările), iar pentru lotul cu tunelul Meseș termenul de aproape 6 ani se calculează de la data semnării contractului (CNAIR ar putea anunța câștigătorul la sfârșitul lunii noiembrie sau început decembrie 2023).

Sursa Foto : Captură YouTube

Comentarii

  1. Romania va fi facut 1000 km de autostrada pana in decembrie 2023 în 50 de ani si mai face 1000 km in 7 ani de aici încolo?😯😯😯

  2. “dar trendul ascendent din ultimii 3 ani în ceea ce privește investițiile în infrastructura rutieră”
    🤣🤣
    Care trend ascendent?
    De la 13 km in 2022 la 36 km in 2023, ăsta e trend ascendend??😯😯
    Minunat capete pătrate!

    • Da, este. Fiindca sunt o sumedenie de contracte in derulare, cu finantare sigura si cu constructori care isi vad de treaba si sunt in calendar (sau in intarzieri minore, recuperabile). Pentru prima oara dupa Revolutie chiar suntem intr-un punct bun in ce priveste infrastructura rutiera si aia 1.000 de km sunt deja contractati si fezabil de executat, nu sunt doar desene pe harta, ca pana acum.

      Si daca n-o sa fie 1000, 800 tot o sa fie gata, doar fiindca aproape 500 de km sunt ai lui Umbrarescu si pe langa el, mai sunt cativa antreprenori care se misca bine: Strabag, Porr

  3. Dna Podaru, ptr a promite atingerea unor astfel de obiective atunci nu ar trebui sa vina din partea unui “secretar de stat”.
    Acest lucru trebuie asumat cel putin de niste președinți de partid care au condus și conduc Romania și care ar trebui să aibă în vedere “finanțarea” prin PNNR sau alte variante asumate în momentul lansării licitațiilor.
    Acești conducător trebuie să își asume anumite “obiective” astfel încât alegătorii sa aprecieze și să sancționeze realizarea sau nerealizarea acestor borne ! Ar trebui și niste borne intermediare să își asume acești conducatori de instituții ale statului : Guvern , Camere ale Parlamentului cât și conducători de partide politice care promovează/numesc oameni competenți in posturile de conducere implicați în aceste lucrări de infrastructură!
    Am constat că aveți mai multe articole pe aceste subiecte ceea ce înseamnă că sunteți “specializata” pe aceasta speță care reprezintă realizarea infrastructurii rutiere ceea ce înseamnă că puteți continua cu obținerea de la conducatorii responsabili menționați de mine aceste “promisiuni” și aceste ” asumări” publice astfel încât să avem șanse spre 100% de realizare.
    Altfel prin declarația dlui Scriosteanu ce șanse avem de realizare a acestor obiective? 20%,50% sau mai puțin ?
    Am avut în funcții publice responsabili pe realizarea acestor obiective de infrastructura f mulți miniștri/primi miniștri: Ponta, Tudose,Dancila(Dragnea), Orban, Câtu si ce am realizat până acum??
    Nimic – explicit o țară subdezvolatata vizavi de ce se întâmplă în țările din uniunea europeană, cu o scădere demografică îngrozitoare, cu o scădere o nivelului de educație și cultură îngrozitoare, cu o scădere a nivelului de sănătate a populației îngrozitoare și mai pot continua!

  4. Dle Procuremet Guru ( din titulatura sub care postați presupun că sunteți un specialist în achiziții !)
    Întrebarea mea ptr dvs este ce se întâmplă dacă dl.Umbrarescu “moare”?
    Nu știu dacă știți ( ptr că nu știu dacă lucrați în domeniul privat romanesc, in domeniul multinaționalelor sau într-o instituție de stat
    (poți să fi un guru al.achizitiilor oriunde din aceste trei domenii distincte de activitate)
    Va rog sa dați un feedback de la dvs!
    Cu cât scad șansele să atingem aceste obiective in 2030?
    Cei care lucrează în privat o să înțeleagă f bine de ce întreb ! Cred că și alte persoane care activează la instituții de stat sau in cadru multinaționalelor înțeleg de ce întreb !
    Contracte am avut și până acum, finanțări am avut și până acum, atunci ce a lipsit până acum?
    Singurul lucru bun este presiunea publica dar insuficienta ptr că nu vine din partea unor oameni calificați care înțeleg aceste lucruri și care să aibă informații din interiorul instituțiilor și nu sa ia de bun declarațiilor publice ale “actorilor” din diverse funcții!
    Atunci ar creste șansele că aceste obiective sa fie realizate în anul de grație 2030! Adică la 40 de ani de la Revoluție!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *