Primul șantier chinezesc din România: încep lucrările pentru Centura Zalău, prima şosea cu constructor din China

Centura Zalău sursa CNAIR Foto: Centura Zalău / CNAIR
  • Centura Zalău are 5,5 kilometri şi costă 185 milioane lei, fonduri europene
  • Constructor este compania Sinohydro care vroia să modernizeze şi Centura Bucureşti
  • Guvernul a propus Ordonanţă de Urgenţă pentru excluderea de la licitaţiile viitoare a companiilor din China

Ministerul Transporturilor a semnat vineri Autorizaţia de Construire pentru Centura municipiului Zalău, prima şosea nouă din România care se face cu un constructor din China. După emiterea AC (Autorizaţia de Construire) urmează Ordinul pentru Începerea Lucrărilor şi intrarea în şantier, în termen de cel mult 30 de zile.

Antreprenor este compania Sinohydro, un constructor din China care a câştigat contractul în 2020 pentru o valoare de 185 de milioane lei. În acest contract, componenta financiară a avut un punctaj de 60 de puncte, iar oferta tehnică 40 de puncte. Proiectul include cinci viaducte şi două poduri. Varianta Zalău are o lungime de 5,5 kilometri şi asigură legătura între DN 1 F (Cluj Napoca – Zalău – Satu Mare) şi Drumul Judeţean 191 C, termenul de execuţie fiind de 24 de luni cu 7 ani termen de garanţie.

Management şi utilaje din China, muncitori români

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

Compania din China va asigura managementul pe şantier şi utilajele specializate, în timp ce forţa de muncă vine din plan local. De asemenea, şi unele utilaje vor fi închiriate din ţară. Şi pe şantierele Autostrăzii A 0 Bucureşti Sud, unde lucrează un antreprenor din Turcia, forţa de muncă şi utilajele sunt asigurate prin firme din ţară.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ordonanţă pentru excluderea firmelor din China de la viitoarele licitaţii

Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) a propus oficial, luni, un proiect de ordonanță de urgență prin care să excludă companiile din China de la licitațiile publice pentru proiecte de infrastructură din România. Proiectul fusese discutat în primă lectură în ședința de guvern de săptămâna trecută. Proiectul de OUG se referă doar la licitațiile viitoare, cele în curs nefiind afectate.

Cele mai importante licitaţii unde concurează şi firme din China sunt A1 Sibiu – Piteşti, Drumul Expres Craiova – Piteşti A 0 Bucureşti Nord, Magistrala M 6 – prima secţiune spre Otopeni şi achiziţia de trenuri electrice noi la ARF ( Autoritatea pentru Reformă Feroviară).

Citește și: Guvernul exclude companiile chineze de la proiectele de infrastructură viitoare