Producătorii auto par mai optimiști decât producătorii de cipuri asupra viitorului pieței

bosch, fabrica, dresda, semiconductori, cipuri

Producătorii de automobile, inclusiv GM, Ford și Hyundai, prevăd că restrângerea producției de cipuri de aproape doi ani se va atenua în a doua jumătate a anului 2022, dar producătorii de cipuri auto, pe de altă parte, se așteaptă ca redresarea să dureze mai mult.

În timpul raportării rezultatelor trimestriale din ultimele două săptămâni, CEO-ul GM, Mary Barra, a estimat că deficitul de semiconductori va scădea în a doua jumătate, Ford a estimat o îmbunătățire semnificativă în a doua jumătate, după un nivel scăzut al vânzărilor de vehicule din primul trimestru, iar Hyundai a prezis că furnizarea de cipuri. ar reveni la niveluri normale în al treilea trimestru al acestui an, scrie Automotive News Europe.

Dar producătorii de cipuri pentru automobile, precum NXP și Infineon, prognozează o strângere a ofertei care va persista în ciuda creșterilor producției.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Perspectivele diferite cu privire la cea mai presantă problemă cu care se confruntă industria de automobile prelungesc incertitudinea cu privire la redresarea sa din pandemia de coronavirus și riscă să-i împiedice eforturile de a face tranziția la tehnologii noi, care consumă intens cipuri, cum ar fi electrificarea și siguranța și funcțiile de asistență la conducere.

Lipsa de cipuri a costat industria auto globală 210 de miliarde de dolari în venituri și pierderea producției a 7,7 milioane de vehicule doar în 2021, a estimat un consultant al AlixPartners în septembrie.

Dar valul se întoarce cu siguranță, potrivit producătorilor de automobile.

Tesla, care a gestionat aprovizionarea cu cipuri anul trecut prin diverse strategii, inclusiv scrierea de noi software-uri pentru a face față schimbărilor în cipuri, se așteaptă ca deficitul de cipuri să dureze și în acest an, înainte de a se reduce anul viitor.

Producătorul de cipuri Qualcomm a fost mai optimist.

„Cred că mulți dintre colegii noștri, alături de noi, acordă prioritate afacerii auto și transporturilor pe cât posibil”, a declarat Akash Palkhiwala, director financiar Qualcomm, pentru Reuters.

COVID o îngrijorare pentru producția din China

Cu toate acestea, cei mai importanți producători de cipuri pentru automobile au fost mai puțin optimiști.

Infineon a declarat joi că echilibrul dintre cerere și ofertă se va îmbunătăți pentru unele cipuri în a doua jumătate a acestui an, dar că piața cipurilor – crucială pentru producătorii de automobile – va rămâne strânsă.

„Limitările de aprovizionare sunt departe de a fi încheiate și vor persista și în 2022”, a declarat CEO-ul Infineon, Reinhard Ploss, în timpul unui apel către investitori. Infineon este îngrijorat de faptul că răspândirea variantei Omicron COVID-19 ar determina China, cu strategia sa zero-COVID, să închidă fabricile, limitând oferta.

NXP a mai spus că industria nu va ieși din dezechilibrul dintre cerere și ofertă în acest an.

„Există câteva fabrici care vor intra în piață spre sfârșitul anului, care vor ajuta acele piețe, dar nu vor rezolva pe deplin problemele”, a spus Peter Hanbury, partener la Bain & Company.

O fabrică de cipuri durează câțiva ani pentru a construi și încă alți câțiva pentru a ajunge la capacitatea maximă, a spus STMicroelectronics. Compania a declarat în noiembrie că va dura până în 2024 sau 2025 pentru a vedea o creștere majoră a capacității.

Ford a încheiat un parteneriat cu producătorul american de cipuri Global Foundries pentru a reduce dependența de TSMC din Taiwan față de cipurile tehnologice mai vechi.

„Suntem foarte dependenți de TSMC pentru semiconductorii noștri cu multe funcții. Evident, capacitatea este în pericol în timp, deoarece industria trece la cipuri mai avansate, inclusiv noi”, a spus Farley în timpul unei conferințe.

El a spus că Ford va pune numerar pentru a lucra cu Global Foundries pe cipuri mai vechi, deși producătorul de cipuri va avea nevoie de timp pentru a construi cipurile în SUA.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: