Producătorul auto chinez BYD anunţă creșterea vânzărilor cu 21% în trimestrul al doilea al anului

BYD Sursa foto: Facebook/BYD Global

Vânzările de vehicule electrice (EV) ale grupului chinez BYD au crescut cu 21% în trimestrul al doilea din 2024, reducând decalajul faţă de compania americană Tesla, transmit Reuters şi Bloomberg, citate de Agerpres.

În trimestrul patru din 2023, BYD a depăşit Tesla, devenind lider pe segmentul vehiculelor electrice, dar în primele trei luni din 2024 compania americană şi-a recâştigat poziţia.

În perioada aprilie-iunie 2024, BYD a vândut 426.039 de mașini electrice, conform calculelor Reuters pe baza rapoartelor lunare de vânzări ale grupului chinez, cu aproximativ 12.000 mai puţine maşini decât livrările estimate în trimestrul al doilea din 2024 ale producătorului american Tesla.

Analiştii se aşteaptă ca Tesla, cel mai valoros producător auto din lume, să anunţe marţi un declin al livrărilor de 6% în perioada aprilie-iunie 2024. Ar fi pentru prima dată când firma americană înregistrează două trimestre de scădere consecutivă a vânzărilor, pe fondul concurenţei din China şi al cererii lente, din cauza lipsei de noi modele electrice accesibile.

Reducerile de preţuri şi apetitul în creştere al consumatorilor pentru maşini electrice şi hibride sunt principalele motive ale avansului vânzărilor producătorilor chinezi de vehicule electrice, în ultimele luni, a apreciat Cui Dongshu, secretar general la Asociaţia Producătorilor Auto din China (CPCA).

În mai, vehiculele propulsate cu forme noi de energie (NEV) au reprezentat 46,7% din totalul vânzărilor de maşini în China, cea mai mare piaţă auto din lume.