Producătorul auto Tesla recheamă în service aproape toate mașinile sale care circulă în Statele Unite din cauza lipsei de măsuri de siguranță pentru sistemul Autopilot

tesla, masina electrica Sursă fotă: Unsplash

Producătorul auto Tesla recheamă puțin peste 2 milioane de vehicule din Statele Unite echipate cu sistemul său avansat de asistență pentru șoferi Autopilot pentru a instala noi măsuri de siguranță, după ce un organism federal de reglementare a siguranței a declarat că sistemul prezintă probleme de siguranță, scrie Reuters.

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) investighează de mai bine de doi ani producătorul de automobile electrice condus de miliardarul Elon Musk pentru a stabili dacă vehiculele Tesla se asigură în mod adecvat că șoferii sunt atenți atunci când folosesc Autopilot. Cea mai mare rechemare în service a Tesla pare să acopere aproape toate vehiculele sale de pe drumurile americane.

Tesla a declarat într-un dosar de rechemare în service că este posibil ca controalele sistemului software al Autopilotului “să nu fie suficiente pentru a preveni utilizarea abuzivă de către șofer” și ar putea crește riscul unui accident.

Administratorul interimar al NHTSA, Ann Carlson, a lăudat miercuri, în cadrul unei audieri în Camera Reprezentanților din SUA, Tesla pentru că a fost de acord cu rechemarea în service a Autopilotului. “Unul dintre lucrurile pe care le-am stabilit este că șoferii nu sunt întotdeauna atenți atunci când acest sistem este activat”, a spus ea.

Carlson a adăugat că, atunci când a tot auzit despre accidente mortale care implicau utilizarea Autopilotului, agenția a deschis o anchetă de siguranță în august 2021. “Răspunsul meu imediat a fost: “Trebuie să facem ceva în legătură cu acest lucru””, a spus ea.

Acțiunile celui mai valoros producător auto din lume au scăzut miercuri după-amiază cu 3,4%, la 228,97 dolari.

Autopilotul Tesla este menit să permită mașinilor să conducă, să accelereze și să frâneze automat în interiorul benzii lor de circulație, în timp ce Autopilotul îmbunătățit poate ajuta la schimbarea benzilor de circulație pe autostrăzi, dar nu le face autonome.

O componentă a Autopilotului este Autosteer, care menține o viteză sau o distanță de urmărire stabilită și lucrează pentru a menține un vehicul pe banda sa de rulare.

Tesla a declarat că nu este de acord cu analiza NHTSA, dar că va implementa o actualizare de software care va “încorpora controale și alerte suplimentare față de cele deja existente pe vehiculele afectate pentru a încuraja și mai mult șoferul să respecte responsabilitatea de a conduce în permanență ori de câte ori Autosteer este activat”.

Compania nu a răspuns la întrebarea dacă rechemarea în service va fi efectuată în afara Statelor Unite și nici nu a oferit detalii mai precise despre noile măsuri de siguranță. Nu este imediat clar dacă China va solicita o rechemare în service pentru aceeași problemă.

Un purtător de cuvânt al Ministerului italian al Transporturilor nu avea cunoștință de acțiuni similare întreprinse în Italia. Autoritățile de reglementare din Germania au declarat că analizează această problemă.

Cum a început ancheta autorităților americane

NHTSA a deschis în august 2021 o anchetă privind Autopilotul după ce a identificat peste mai mult de 10 accidente în care vehiculele Tesla au lovit vehicule de urgență staționare și a actualizat-o în iunie 2022. NHTSA a declarat că a constatat că “designul unic al sistemului Autopilot al Tesla poate oferi controale inadecvate de angajare și utilizare a șoferului care pot duce la o utilizare greșită previzibilă a sistemului”. NHTSA a analizat 956 de accidente în care s-a presupus inițial că Autopilotul a fost utilizat și s-a concentrat asupra a 322 de accidente în care a fost implicat Autopilotul în ancheta sa.

Bryant Walker Smith, un profesor de drept de la Universitatea din Carolina de Sud care studiază probleme legate de transport, a declarat că remedierea exclusiv software va fi destul de limitată. Rechemarea “pare într-adevăr să pună atât de multă responsabilitate pe șoferii umani în locul unui sistem care facilitează o astfel de utilizare abuzivă”, a spus Smith.

Separat, începând din 2016, NHTSA a deschis peste alte aproape 40 de investigații speciale privind accidentele Tesla în cazuri în care se suspectează că au fost folosite sisteme de conducere precum Autopilot, 23 de decese în accidente fiind raportate până în prezent.

NHTSA a precizat că ar putea exista un risc crescut de accident în situațiile în care sistemul este activat, dar șoferul nu își păstrează responsabilitatea pentru operarea vehiculului și nu este pregătit să intervină sau nu reușește să recunoască atunci când acesta este anulat sau nu.

Investigația NHTSA privind Autopilot va rămâne deschisă în timp ce monitorizează eficacitatea soluțiilor adoptate de Tesla.

Compania va lansa actualizarea pentru 2,03 milioane de vehicule Model S, X, 3 și Y din Statele Unite, datând din anul model 2012, a precizat agenția.

Tesla a dezvăluit în octombrie că Departamentul de Justiție al SUA a emis citații legate de sistemele sale Full Self-Driving (FSD) și Autopilot. Reuters a raportat în 2022 octombrie că Tesla a fost investigată penal în legătură cu afirmațiile potrivit cărora vehiculele electrice ale companiei ar putea să se conducă singure.

În februarie, Tesla a rechemat în service 362.000 de vehicule din SUA pentru a-și actualiza software-ul FSD Beta, după ce NHTSA a declarat că vehiculele nu respectau în mod adecvat legile privind siguranța rutieră și puteau provoca accidente.

NHTSA a închis o investigație anterioară privind Autopilot în 2017 fără a lua nicio măsură. Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB) a criticat Tesla pentru lipsa de măsuri de protecție a sistemului pentru Autopilot, iar NHTSA pentru că nu a reușit să asigure siguranța Autopilotului.

 

Sursă fotă: Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *