Producătorul de smartphone-uri Xiaomi ar putea lansa prima mașină electrică în 2024

Telefon Xiaomi pixabay.com

Au apărut noi detalii despre planurile de construcție de mașini electrice ale producătorului de telefoane mobile Xiaomi, care vor implica lansarea primului său model în 2024. În următorii trei ani vor fi lansate alte 3 modele și se pare că ar implica două fabrici din China.

În luna martie a acestui an, Xiaomi a anunțat planurile de producere a vehiculelor electrice „și a finalizat înregistrarea comercială a noii sale filiale auto la începutul acestei luni. Xiaomi urmează să investească aproximativ 8,5 miliarde de euro în afacerea cu mașini electrice în următorii zece ani, potrivit Electrive.com.

Potrivit rapoartelor din presa chineză, primul model al companiei va fi lansat în prima jumătate a anului 2024 și un alt model urmează să apară în fiecare dintre următorii trei ani. De asemenea, se spune că Xiaomi se așteaptă să vândă 900.000 de vehicule în primii trei ani. Cu toate acestea, compania a preferat să păstreze tăcerea asupra acestei intenții.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Se pare că Xiaomi vrea să adopte o abordare în două direcții pentru creșterea producției, cumpărând o fabrică existentă și construind una. Conform surselor din piață, Xiaomi ar urmări fabrica Borgward din parcul Miyun din Beijing, iar capacitatea  de producție a fabricii ar fi de 180.000 de unități pe an. Conform informațiilor din acest moment, a doua fabrică pe care noua filială intenționează să o construiască singură ar putea fi situată în districtul Hannan din Wuhan.

Din martie, rapoartele media indică faptul că Xiaomi a purtat discuții cu numeroase companii, inclusiv producători și furnizori de mașini, și a făcut investiții în alte companii. Cu câteva săptămâni în urmă, de exemplu, compania a anunțat achiziționarea Deepmotion Tech, o startup cu sediul la Beijing pentru care Xiaomi ar fi plătit 77 de milioane de dolari. Mai mult, potrivit publicației chineze ChinaStarMarket din august, gigantul imobiliar din Hong Kong, Evergrande, și-ar putea vinde afacerea în urma crizei datoriilor și, prin urmare, a purtat discuții de preluare cu mai multe companii, „inclusiv Nio, Xpeng și Xiaomi”. Reuters și Der Spiegel au mai scris că Xiaomi este unul dintre cei mai apropiați candidați la preluarea Evergrande.

Un raport anterior al Reuters, indică faptul că Xiaomi se află într-un acord cu Great Wall Motor. Reuters relatează că, deși Great Wall nu este încă activ ca producător contractual, și-a oferit serviciile în acest caz. fapt neconfirmat oficial. În sectorul smartphone-urilor, Xiaomi lucrează de asemenea îndeaproape cu producătorul de iPhone Foxconn, care a dezvăluit ea însăși o platformă de mașini electrice numită MIH și, de asemenea, a înființat un producător de contracte eMobility cu Geely.

Intrarea Xiaomi pe piața auto ar fi acum finanțată în principal din fondurile proprii ale companiei: conform raportului anual pentru 2020, grupul are numerar în jur de 13 miliarde de euro. În al doilea trimestru al anului 2021, veniturile și profitul net ale grupului au atins, de asemenea, un nou nivel maxim: veniturile trimestriale au crescut cu 64% față de anul anterior, ajungând la aproximativ 11,5 miliarde de euro, în timp ce profitul net ajustat a urcat cu 87,4% față de anul anterior – până la aproximativ 820 milioane euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: