Producătorul de vinuri Purcari Wineries a înregistrat un profit net de 29,3 milioane lei, în primul semestru al 2024

Crama domenii viticole Purcari

Producătorul de vinuri Purcari Wineries, a încheiat primul semestru din 2024 cu un profit net de 29,3 milioane lei, în timp ce veniturile grupului au crescut cu 3%, ajungând la 165,9 milioane lei, susținute de o creștere de 12% a segmentul principal de vinuri pentru primul semestru față de anul precedent, în timp ce segmentul de reciclare a deșeurilor a fost discontinuat, potrivit unui document publicat la Bursa de Valori București (BVB).

„Creșterea vânzărilor și structura îmbunătățită a costurilor pentru componentele de ambalare și vinul vrac au dus la atingerea unor valori de EBITDA și profit net de 55,3 milioane lei, respectiv 29,3 milioane lei. Rentabilitatea relativă s-a îmbunătățit semnificativ, cu o marjă EBITDA de 33% și o marjă de profit net de 18% în primele șase luni. EBITDA și profitul net au crescut cu un ritm accelerat, cu 38% și, respectiv, 44% în trimestru al doilea din 2024. Pentru primul semestru al 2024, EBITDA și profitul net au crescut cu 24% și, respectiv, 15%. Normalizate pentru discontinuarea Ecosmart, prin excluderea dinraportare a profiturilor aferente, EBITDA a crescut cu 20% și venitul net cu 8% în primul semestru al 2024”, se arată în comunictul publicat la BVB.

„Am livrat un trimestru robust, segmentul nostru principal de vinuri realizând o creștere de 12% a vânzărilor. Suntem încântați să raportăm o profitabilitate îmbunătățită, marja noastră de profit brut ajungând la 51% în al doilea trimestru. În ciuda mediului provocator pentru industria vinului, rămânem încrezători în reziliența modelului nostru de afaceri și ne angajăm să oferim valoare și creștere continuă partenerilor noștri”, a declarat Victor Bostan, Director Executiv al PurcariWineries.

Aspecte comerciale-cheie pentru primul semestru 2024:

  • România: +16% creștere de la an la an în T2 2024, accelerată de performanța puternică a brandurilor Purcari și Bardar. Crama Ceptura și-a menținut impulsul robust cu o creștere medie de două cifre. Domeniile Cuza și-a dublat vânzările, deși de la o bază mai mică.
  • Moldova: Creștere de două cifre în IKA, determinată de performanța brandului Purcari. Creșterile mari de preț în canalul Duty-free, cauzate de noul model de impozitare, au determinat o scădere puternică a vânzărilor pe acest canal. Creșterea profitabilă a brandului Bardar este sub presiune, în contextul unui calendar promoțional foarte agresiv din partea principalilor săi concurenți.
  • Polonia: presiune continuă pe segmentul de bază al pieței de vinuri. Bostavan a înregistrat o creștere solidă de +6% în trimestrul doi, compensând un început de an mai modest. Prioritizarea marjei față de volum, în contextul unei sensibilități sporite la preț.
  • Republica Cehă și Slovacia: performanță solidă într-un mediu de preț competitiv, susținută de brandul principal Bostavan. Un al doilea trimestru puternic pentru Purcari ca parte a strategiei de premiumizare.
  • Bulgaria: +40% în primul semestru al anului 2024, creștere susținută de dezvoltarea continuă a pieței, extinderea echipei comerciale și noi parteneriate cu jucători locali. Accent pe produse și canale cu marjă ridicată. Listarea accelerată a brandului Purcari în HoReCa, cu Purcari reprezentând acum 10% din vânzările Angel’s Estate.
  • Asia: creștere de 1,6 ori față de anul trecut în primul semestru al 2024. Tendința de creștere continuă pentru al treilea trimestru consecutiv, în ciuda mediului macroeconomic dificil, susținută de îmbunătățirea distribuției și investițiile anterioare în creșterea notorietății mărcii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.