Profitul gigantului online de modă rapidă Shein s-a dublat la peste 2 miliarde de dolari, înaintea unei listări pentru care cere aprobare

Haine SHEIN substante chimice Sursa foto: Greenpeace

Gigantul online de modă rapidă Shein și-a mai mult decât dublat profiturile, în timp ce așteaptă aprobarea autorităților de reglementare de la Beijing pentru a continua cu listarea sa de succes la New York sau Londra, scrie Financial Times.

Shein a atins un profit record de peste 2 miliarde de dolari pentru 2023 și a înregistrat aproximativ 45 de miliarde de dolari în valoare brută a mărfurilor, valoarea totală a bunurilor vândute pe site-ul său, au declarat patru persoane apropiate companiei, care a fost fondată în China, dar și-a mutat sediul central în Singapore.

Profitul grupului a depășit anul trecut profitul net de 700 de milioane de dolari pe care l-a generat în 2022 și 1,1 miliarde de dolari în 2021, potrivit unui document de finanțare consultat de Financial Times.

Rivalii H&M și Inditex, proprietarul Zara, au raportat profituri nete de 8,7 miliarde SKr (820 de milioane de dolari) și 5,4 miliarde de euro (5,8 miliarde de dolari) în cei mai recenți ani fiscali.

Shein, ale cărei haine sunt populare în rândul cumpărătorilor din generația Z, așteaptă ca autoritățile de reglementare din Beijing și Washington să aprobe listarea sa, care se așteaptă să fie cea mai mare ofertă publică inițială a anului. Grupul a fost evaluat la peste 60 de miliarde de dolari într-o rundă de finanțare recentă. Shein a refuzat să comenteze cifrele financiare.

Oferta publică inițială este văzută ca un indicator al atitudinii Beijingului față de companiile care au fost fondate în China, dar care au fost reîncorporate în străinătate pentru a evita tensiunile geopolitice. Este, de asemenea, un test al disponibilității Beijingului de a permite companiilor chineze să strângă miliarde de dolari pe Wall Street, după ce a luat măsuri drastice împotriva sectorului tehnologic.

Două persoane familiarizate cu evoluția cererii lui Shein au declarat că se așteaptă ca Comisia de reglementare a valorilor mobiliare din China și Administrația spațiului cibernetic din China să aprobe vânzarea de acțiuni în următoarele săptămâni.
Deși Shein și-a mutat sediul central în Singapore și își realizează toate vânzările în afara Chinei, compania a fost fondată în orașul chinez Nanjing și continuă să își desfășoare cea mai mare parte a activității din această țară, ceea ce a determinat grupul să ceară aprobarea autorităților locale de reglementare.

La sfârșitul anului 2022, Shein avea 10.382 de angajați în China continentală, care lucrau pentru mai mult de o duzină de filiale și se ocupau de orice, de la logistică până la scrierea de coduri, potrivit furnizorului de date Tianyancha. În schimb, LinkedIn arată că firma are aproximativ 200 de angajați în Singapore.

Xu Yangtian, fondatorul în vârstă de 40 de ani, cunoscut și sub numele de Sky Xu, s-a născut în China, dar și-a urmat compania în mutarea în Singapore. El deține 37% din Shein, potrivit declarațiilor de lobby depuse în SUA. Printre ceilalți acționari importanți se numără Sequoia China, cunoscută acum sub numele de HongShan, General Atlantic și fondul suveran de investiții Mubadala din Abu Dhabi.

Shein a cheltuit foarte mult pentru lobby la Washington în perioada de promovare a ofertei publice inițiale și pe fondul unei examinări tot mai amănunțite a modelului companiei, care constă în expedierea pe calea aerului a produselor chinezești direct către cumpărătorii din SUA pentru a evita taxele de import. Registrele publice din SUA arată că Shein a cheltuit aproape 2 milioane de dolari pentru lobby în nouă luni ale anului trecut.

Prezența substanțială a companiei în China a fost criticată de legislatorii de la Washington. În februarie, senatorul Marco Rubio l-a îndemnat, într-o scrisoare deschisă, pe Gary Gensler, șeful Comisiei pentru valori mobiliare și burse din SUA, să „solicite Shein să prezinte informații extraordinare cu privire la structura sa, la interacțiunile cu guvernul chinez și cu partidul comunist chinez”.

Grupul a depus documente confidențiale pentru o listare în SUA în noiembrie, dar o persoană apropiată de Shein a declarat că de atunci compania nu a mai primit prea multe vești de la SEC. În consecință, Shein se uită la Londra ca opțiune de rezervă, a declarat o altă persoană apropiată companiei.

Canalul de grupuri chinezești care caută listări mari la New York a fost limitat de la dezastruoasa IPO a grupului de transport în comun Didi în 2021, care a fost forțat de Beijing să se retragă de la listare din cauza unor probleme legate de securitatea datelor.
O recesiune profundă a pieței din Hong Kong a făcut mai dificil pentru companiile chineze să strângă bani mai aproape de casă. Cainiao, divizia de logistică a Alibaba, a devenit săptămâna trecută cel mai recent grup care a renunțat la planurile de a vinde acțiuni pe piață, suspendând o ofertă publică inițială care, potrivit unor persoane, ar fi valorizat compania cu până la 20 de miliarde de dolari.

Președintele Joe Tsai a dat vina pe condițiile proaste de pe piața din oraș pentru această retragere. „Piețele sunt destul de deprimate [și] există și o lipsă de lichiditate”, a spus el.

Sursa foto: Greenpeace

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *