Proiect de 1,5 miliarde lei pentru modernizarea liniei de tren Gara de Nord – Otopeni: Tunel de 4 kilometri și racord electrificat

tren, cfr, aeroportul otopeni Sursa foto: G4

Ministerul Transporturilor a aprobat proiectul pentru modernizarea liniei de tren Gara de Nord – Aeroport Otopeni, singurul serviciu de tren metropolitan din România. Costul estimat este de 1,5 miliarde lei pentru 8,6 kilometri traseu modernizat, un tunel parțial subteran de 4130 de metri lungime, traseu nou de 6,9 kilometri și racord electrificat. De la Ministerul Transporturilor, proiectul de Hotărâre de Guvern merge la Ministerul Dezvoltării și apoi la Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Durata lucrărilor este de 36 de luni cu finanțare prin Programul Transport.

„Modernizarea și electrificarea liniei de cale ferată existente, între cap Y stația Mogoșoaia și cap Y stația Balotești.

În cadrul lucrărilor de modernizare se va realiza o infrastructură și o suprastructură nouă pentru firul II al căii ferate Mogoșoaia – Balotești (Firul I fiind nou realizat în cadrul proiectului de dublare a intervalului Mogoșoaia – Balotești în anul 2020). Viteza maximă de circulație pentru trenurile de călători va fi de 120 km/h. Halta de mișcare Balotești se va sistematiza și se vor realiza peroane și facilități pentru accesul călătorilor și clădirea container CE. Se va electrifica linia de cale ferată pe secțiunea cuprinsă între Mogoșoaia și Balotești.

Realizarea din capătul Y al stației Balotești a unui racord de cale ferată electrificată la noul terminal (Terminalul est).

Lungimea liniei de racord, măsurată din capătul Y al Haltei de mișcare Balotești până în capătul din stația terminus este de aproximativ 7 km. Geometria traseului permite o viteză maximă de 120 km/h. Racordul de cale ferată va fi parțial în subteran pe o lungime de 4,130 km. Tunelul începe de la km 25+350 și se termină la km 29+480, iar Stația este cuprinsă între km 29+490 – km 29+753. Racord cale ferată la zona Cargo. Se va reface racordul existent pe același amplasament. Lungimea liniei este de 0,5 km”, arată Ministerul Transporturilor.

Linia Gara de Nord – Aeroport Otopeni a fost deschisă în 2020 și este operată de CFR Călători și Transferoviar, în total cu 72 de automotoare (trenuri diesel). Trenurile circulă la 40 de minute, iar CFR Infrastructură ar putea monta un macaz pentru a reduce intervalul la 30 de minute (detalii aici).

Pe Linia de tren București – Mogoșoaia capacitatea de transport este „saturată” (detalii aici).

Lucrările pentru dublarea parțială a liniei și introducerea de macaz durează 7 luni, potrivit secretarului de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu: „Scopul proiectului constă în creșterea capacității de circulație a trenurilor prin dublarea parțială a liniei ferate dintre Gara de Nord București și Aeroportul Internațional “Henri Coandă” Otopeni, prin introducerea a două noi aparate de cale și prin operaționalizarea sistemului de semnalizare. Vreau să reducem intervalul de circulație a trenurilor spre aeroport de la 40 de minute la 30 de minute, astfel încât prima linie de tren metropolitan din România să capete o atractivitate suplimentară, iar această investiție vine să sprijine acest lucru și să ofere, totodată, predictibilitate suplimentară, asigurând respectarea cu strictețe a programului de transport”.

Sursa foto: G4

Comentarii

  1. Noaptea mintii ce se intampla acolo la Otopeni: dubla legatura aeroport – Bucuresti(tren modern si metrou). Intelegeam daca banii astia erau bagati pt a conecta aeroportul Otopeni si de Ploiesti si implicit Moldova si Transilvania – adica pana la Ploiesti, Otopeniul sa fie statie intermediara. Numai pe dos se lucreaza in tara aia!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *