Trenul „de Otopeni”: CFR Infrastructură ratează și a doua licitație pentru macazul care ar fi permis trenurilor să plece la 30 de minute / Nu s-au depus oferte

tren, cfr, aeroportul otopeni Sursa foto: G4

CFR Infrastructură a anulat licitația pentru dublarea parțială a liniei Pajura – Mogoșoaia pe Magistrala 700 București – Urziceni, contract care ar fi permis o cadență a trenurilor la interval de 30 de minute, față de cele 40 de minute din prezent. La a doua licitație pentru acest contract, procedură care a fost lansată în octombrie nu s-au depus oferte la termenul limită: 21 noiembrie.

Captură SEAP:

Obiectivul principal al lucrărilor de semnalizare și dublare parțială a liniei de cale ferată pe relația Hm Pajura – Mogoșoaia este sporirea capacității de circulație a trenurilor între Gara de Nord – Aeroport (și retur), prin introducerea unei noi diagonale CF (2 aparate de cale) în zona km 8+800 – 8+900 și lucrări de instalații de semnalizare pe liniile CF 301K (Post Giulești – Mogoșoaia) și linia 700 (Pajura – Mogoșoaia). Principalele lucrări de semnalizare care se vor executa în cadrul acestui contract sunt: introducerea a 6 circuite de cale pe linia CF 301K și linia 700, 4 stâlpi de semnalizare (km 8+651, km 8+451, 9+084, km 10+636), 2 electromecanisme de macaz, montarea de încălzitoare pe aparatele de cale, realizarea rețelei de cablaj pentru echipamentele nou-introduse în cale (cabluri de semnalizare, cabluri pentru alimentare a semnalelor, dulapurilor de bloc, adaptarea dependințelor pentru noua configurație), montarea de dulapuri pentru echipementele de semnalizare, lucrări de relocare, modificare, respectiv demontare din cale a vechilor instalații CF și reconfigurarea instalațiilor din stația Mogoșoaia”, a transmis CFR Infrastructura.

Pe Linia de tren București – Mogoșoaia capacitatea de transport este „saturată” (detalii aici).

Lucrările pentru dublarea parțială a liniei și introducerea de macaz durează 7 luni, potrivit secretarului de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu: „Scopul proiectului constă în creșterea capacității de circulație a trenurilor prin dublarea parțială a liniei ferate dintre Gara de Nord București și Aeroportul Internațional “Henri Coandă” Otopeni, prin introducerea a două noi aparate de cale și prin operaționalizarea sistemului de semnalizare. Vreau să reducem intervalul de circulație a trenurilor spre aeroport de la 40 de minute la 30 de minute, astfel încât prima linie de tren metropolitan din România să capete o atractivitate suplimentară, iar această investiție vine să sprijine acest lucru și să ofere, totodată, predictibilitate suplimentară, asigurând respectarea cu strictețe a programului de transport”. Pe linia CFR Gara de Nord – Aeroport Otopeni circulă 72 de trenuri CFR Călători și TransFeroviar Călători.

La prima licitație lansată în iulie, oferta San ElectroTerm-GDO Mov a fost descalificată, fiind considerată neconformă/inacceptabilă, potrivit datelor din SEAP pe care le-a consultat Economedia. GDO Mov este firma din Baia Mare care a câștigat contractul pentru modernizarea Gării de Nord din București, dar CNSC a decis admiterea contestațiilor Erbasu și CMA Construct. A doua licitație a CFR Infrastructură (prin Regionala București) a fost publicată luni, 9 octombrie, tot cu valoarea de 6,5 milioane lei și anulată marți, 21 noiembrie.

Sursa foto: G4

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *