Trenuri mai dese la Aeroportul Otopeni: CFR Infrastructură a lansat o nouă licitație pentru dublarea parțială a liniei Pajura – Mogoșoaia. Trenurile vor pleca de la Gara de Nord și Otopeni la intervale de 30 de minute

tren, cfr, aeroportul otopeni Sursa foto: G4

CFR Infrastructură a lansat o nouă licitație pentru lucrări de dublare parțială a liniei Pajura Mogoșoaia pe Magistrala 700 BucureștiUrziceni, investiție care va permite o cadență a trenurilor la interval de 30 de minute, față de cele 40 de minute din prezent. La prima licitație lansată în iulie, oferta San ElectroTerm-GDO Mov a fost descalificată, fiind considerată neconformă/inacceptabilă, potrivit datelor din SEAP pe care le-a consultat Economedia. GDO Mov este firma din Baia Mare care a câștigat contractul pentru modernizarea Gării de Nord din București, dar CNSC a decis admiterea contestațiilor Erbasu și CMA Construct. ElectroTerm Grup este o firmă din Brăila cu 72 de angajați și o cifră de afaceri de 17 milioane lei în 2022.

A doua licitație a CFR Infrastructură (prin Regionala București) a fost publicată luni, 9 octombrie, tot cu valoarea de 6,5 milioane lei.

Obiectivul principal al lucrărilor de semnalizare și dublare parțială a liniei de cale ferată pe relația Hm Pajura – Mogoșoaia este sporirea capacității de circulație a trenurilor între Gara de Nord – Aeroport (și retur), prin introducerea unei noi diagonale CF (2 aparate de cale) în zona km 8+800 – 8+900 și lucrări de instalații de semnalizare pe liniile CF 301K (Post Giulești – Mogoșoaia) și linia 700 (Pajura – Mogoșoaia). Principalele lucrări de semnalizare care se vor executa în cadrul acestui contract sunt: introducerea a 6 circuite de cale pe linia CF 301K și linia 700, 4 stâlpi de semnalizare (km 8+651, km 8+451, 9+084, km 10+636), 2 electromecanisme de macaz, montarea de încălzitoare pe aparatele de cale, realizarea rețelei de cablaj pentru echipamentele nou-introduse în cale (cabluri de semnalizare, cabluri pentru alimentare a semnalelor, dulapurilor de bloc, adaptarea dependințelor pentru noua configurație), montarea de dulapuri pentru echipementele de semnalizare, lucrări de relocare, modificare, respectiv demontare din cale a vechilor instalații CF și reconfigurarea instalațiilor din stația Mogoșoaia”, a transmis CFR Infrastructura.

Pe Linia de tren BucureștiMogoșoaia capacitatea de transport este „saturată” (detalii aici).

Lucrările pentru dublarea parțială a liniei și introducerea de macaz durează 7 luni, potrivit secretarului de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu: „Scopul proiectului constă în creșterea capacității de circulație a trenurilor prin dublarea parțială a liniei ferate dintre Gara de Nord București și Aeroportul Internațional “Henri Coandă” Otopeni, prin introducerea a două noi aparate de cale și prin operaționalizarea sistemului de semnalizare. Vreau să reducem intervalul de circulație a trenurilor spre aeroport de la 40 de minute la 30 de minute, astfel încât prima linie de tren metropolitan din România să capete o atractivitate suplimentară, iar această investiție vine să sprijine acest lucru și să ofere, totodată, predictibilitate suplimentară, asigurând respectarea cu strictețe a programului de transport”. Pe linia CFR Gara de NordAeroport Otopeni circulă 72 de trenuri CFR Călători și TransFeroviar Călători.

Lucrările pentru linia de Metrou Gara de Nord1 MaiAeroport Otopeni vor începe până la sfârșitul anului, iar termenul pe care îl promite Metrorex pentru punerea în circulație a Magistralei M6 este sfârșitul anului 2027 (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: