Consiliul Județean Sălaj a lansat în licitație un contract de aproape 5 milioane lei pentru proiectarea preliminară a unei centuri a orașului Șimelul Silvaniei, variantă ,,ambalată” ca descărcare la Autostrada Transilavaia A 3 (lotul Nurol), cel mai probabil pentru a prinde finanțarea europeană prin Programul Transport. Este modelul pe care CNAIR și CJ Prahova l-au pus în practică pentru centurile de la Comarnic și Bușteni-Azuga, lansate în licitație ca descărcări din Autostrada A 3 Ploiești-Brașov, deși nu intersectează traseul stabilit al autostrăzii de pe Valea Prahovei.
Contractul pentru studiul de fezabilitate al proiectului ,,Drum de legătură ”Descărcare trafic Șimleu Silvaniei” la autostrada A3 Brașov -Târgu Mureș – Cluj – Oradea” are o durată de 13 luni, iar termenul pentru depunerea ofertelor a fost prelungit pentru data de 8 mai 2024.
Drumul de legătură/centură Șimleul Silvaniei va avea o bandă/sens și acostament lărgit, punctul de plecare va fi la Simex SA și se va termina la intersecția cu DN 1 H spre Nușfalău, conform documentației pe care a studiat-o Economedia.
,,Contractul de servicii pentru Elaborare Studiu de Fezabilitate, asistență tehnică pentru susținerea aplicației de finanțare, asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a proiectării si execuției lucrărilor, asigurare publicitate, asigurare cameră de date pentru obiectivul de investiții ”Drum de legătură ”Descărcare trafic Șimleu Silvaniei” la autostrada A3 Brașov -Târgu Mureș – Cluj – Oradea”. Prin realizarea investiției care face obiectul contractului de servicii, vor fi îndeplinite obiectivele și scopul acestui proiect, astfel: OBIECTIVUL GENERAL al proiectului îl reprezintă asigurarea unei capacități de circulație și condiții corespunzătoare de circulație în ORAȘUL ȘIMLEU SILVANIEI, cu efecte negative minime la nivelul mediului și ale ocupării de terenuri. Crearea unei căi de comunicație modernă va avea implicații pozitive în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului, a devierii traficului de tranzit, a creșterii siguranței utilizatorilor, micșorarea timpilor de parcurs, precum și scăderea poluării la toate nivelele în zonele tranzitate în prezent. SCOPUL PROIECTULUI este realizarea drumului de descărcare către autostrada A3 a traficului care tranzitează ORAȘUL ȘIMLEU SILVANIEI are un impact favorabil, întrucât se vor realiza o serie de deziderate precum: • descongestionarea traficului din orase, eliminarea blocajelor de trafic la intrarea/iesirea din localitati si cresterea vitezei de deplasare (in afara localitatilor), contribuind astfel la reducerea timpului de transport si la cresterea sigurantei; • transferul traficului national si international in afara localitatilor, ceea ce conduce la reducerea impactului transportului asupra mediului. • sporirea considerabila a capacităţii de circulaţie • reducerea degradarii şi a uzurii arterelor existente, datorită suprasolicitărilor cauzate de traficul greu • reducerea semnificativă a poluării mediului prin reducerea noxelor si zgomotului • realizarea legăturilor între reţelele de transport care atrag fluxuri de mărfuri” -SEAP
Tot în județul Sălaj, CNAIR a lansat pe 12 aprilie licitația pentru proiectarea și execuția nodului rutier de la Românași, descărcarea din lotul UMB Zimbor-Poarta Sălajului. Contractul pentru nodul rutier de la Românași (jud. Sălaj) are o valoare cuprinsă între 71 și 84 milioane lei, iar durata de 10 luni (3 luni proiectare și 7 luni execuție), potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia. Lotul Nădășelu-Zimbor (30 km.) deși mai avansat (72 % execuție) nu poate fi deschis nici în 2025 în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, contractul urmând să fie semnat cu Ozaltin (durata de proiectare și execuție este de 27 luni)