Proprietar de hotel: Digitalizarea este pretutindeni. Cu ajutorul recepționerului virtual Lara, hotelierii vor putea economisi într-o săptămână până la 1.000 euro fără a renunța la recepția umană

robot, hotel, digitalizare

Digitalizarea a accelerat puternic în industria HoReCa și cea ospitalieră, Cristian Macedonschi, proprietarul BoutiqueHotel Casa Chitic Brașov, fiind de părere că tehnologia este oricum pretutindeni, fie că vorbim despre rezervarea unei camere la hotel sau de cumpărarea unui bilet de avion online.

Cristian Macedonschi a implementat, alături de startup-ul românesc Advanced Robotics, un recepționer virtual pe nume Lara, din decembrie 2021. Acesta este doar un proiect pilot, de trei luni, unde cei implicați lucrează pentru a dezvolta acest recepționer virtual pe care îl vor putea da spre închiriere industriei hoteliere. Un posibil preț ar putea fi de 500-600 euro pe lună, iar contractele de închiriere vor fi de doi-trei ani.

„Dacă Lara lucrează singură ca recepționer noaptea, timp de o săptămână întreagă, un hotel va putea economisi un salariu și jumătate cu tot cu costuri: circa 1.000 euro va putea economisi cu costurile salariale fără a renunța la recepția umană”, transmite Cristian Macedonschi.

Economedia: Cum v-ați gândit să implementați un recepționer virtual?

Cristian Macedonschi: Advanced Robotics a dezvoltat prima dată acest robot pentru a deservi industriei de retail, fiind de ajutor pentru vânzătorii din magazinele de mobilă, de exemplu. Am stabilit împreună cu cei de la Advanced Robotics să testăm serviciul și în alte industrii, cum ar fi cea ospitalieră, la recepție. Astfel, clienții își vor putea face check-in-ul și check-out-ul cu ajutorul recepționerului virtual Lara.

Așa am început să dezvoltăm acest produs. Ne-am hotărât să realizăm un proiect pilot de trei luni la Boutique Hotel Casa Chitic Brașov. Crearea unui astfel de program a durat 8 luni, timp în care inginerii au introdus și posibilitatea ca Lara să vorbească mai multe limbi străine: engleza și germana. În prezent, învață și alte limbi străine ca ebraica, spaniola, italiana, franceza. Poate învăța și japoneză, rusă sau chineză.

Pe lângă servicii de recepție, Lara învață destinații și oferă servicii turistice. Avem deja o listă cu peste 30 de hoteluri din țară care doresc să închirieze acest serviciu. Avem oferte și din străinătate: Germania, Austria, Elveția. Din România sunt mai mulți hotelieri interesați, de pe litoral, dar și din Bucovina, Banat, Transilvania sau Brașov.

Cum funcționează programul și cum îi ajută pe clienți?

Sistemul este intuitiv, comunică cu turiștii. Are montat și un scaner de QR code și de pașaport care scanează datele, le introduce într-un formular electronic, iar fișa turistului merge automat către autorități. Clientul plătește direct camera și primește atât factura cât și cardul de cameră.

Este greu de estimat un preț de închiriere, ar putea fi de circa 500-600 euro pe lună, iar contractele vor fi de 2-3 ani. Este un ajutor mare pentru industria ospitalieră pentru că, la ora aceasta, nu mai găsim personal adecvat. Ospitalitatea a pierdut în pandemie cam 30% din personal.

Vă gândiți să mai implementați astfel de soluții și pentru alte joburi din industria hotelieră?

Nu vrem momentan să implementăm soluția pentru alte joburi deoarece lucrăm la aplicația pe mobil astfel încât turiștii să poată avea acces la Lara chiar și când nu sunt în hotel. Vom putea realiza acest lucru cu ajutorul unui start-up din Dubai, Globetrotter Travel, care are o aplicație ca un ghid turistic pentru mai multe orașe și oferă clienților un tur de pe telefon.

Dorim să realizăm un astfel de serviciu deoarece prețul pentru un ghid turistic pe zi este de 100-150 euro. Momentan nu ne-am gândit la costuri, însă vrem să îl facem accesibil, la circa 10-15 euro. De Paște vrem să implementăm acest tur ghidat.

Comentarii

  1. Tarife mari, servicii slabe, salarii de mizerie. Si patronii se ntreaba nevinovati de ce le pleaca angajatii.
    Si ei spera ca robotizarea le e solutia?
    Pai sa cazeze roboti, tâmp sa fi sa te cazezi la el…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *