Propunere legislativă pentru aplicarea unor măsuri de sprijin pentru angajatori și salariați în situații de criză

startup, angajati, oameni Sursa foto: Pixabay.com

În data de 21 martie, a fost înregistrată pentru dezbatere o propunere legislativă în Senat. Această propunere, potrivit unui rezumat făcut de Issue Monitoring, platformă care monitorizează inițiativele legislativ,  prevede posibilitatea introducerii indemnizaţiei pentru timp de muncă redus (Kurzarbeit) și în alte situaţii de criză în afară de starea de urgenţă/alertă/asediu, precum starea de criză.

Astfel, angajatorul are posibilitatea reducerii timpului de muncă a salariaţilor cu cel mult 80% din durata zilnică, săptămânală sau lunară, prevăzută în CIM, cu reducerea corespunzătoare a salariului.

Decizia angajatorului se comunică salariatului cu cel puţin 5 zile înainte de aplicarea efectivă a măsurii pe durata reducerii timpului de muncă salariaţii afectaţi de măsură beneficiază de o indemnizaţie de 75% din salariul de bază brut lunar aferent orelor de reducere a programului de lucru angajatorul poate dispune măsura reducerii timpului de munca dacă aceasta are caracter temporar, este inevitabilă și afectează cel puţin 10% din numărul de salariaţi ai unităţii.

Reducerea timpului de muncă se aplică şi în cazul programului de muncă în ture, precum şi în cazul programului de muncă inegal.

Pe perioada de aplicabilitate a măsurii, sunt interzise atât angajarea de personal pentru prestarea unor activităţi identice ori similare cu cele prestate de către salariaţii al căror timp de muncă a fost redus, cât şi subcontractarea activităţilor desfăşurate de salariaţii al căror timp de muncă a fost redus situaţii de criză – forţa majoră şi/sau evenimentele cu caracter imprevizibil şi provizoriu, determinate de condiţiile meteorologice nefavorabile sau de alte situaţii economice extreme, independente de angajator măsura reducerii timpului de muncă se poate aplica la nivel naţional sau sectorial.

Prevederile proiectului nu se aplică următoarelor categorii de angajatori:

  • instituţii publice, astfel cum sunt acestea definite prin Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prin Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
  • angajatorii care se află în faliment, dizolvare, lichidare sau care au activităţile suspendate, potrivit legii;
  • angajatorii care sunt înregistraţi în jurisdicţii necooperante în scopuri fiscale.

Puteți consulta AICI proiectul de lege.

Sursa foto: Pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *