Societatea de Transport București a propus Primăriei Capitalei majorarea biletului la 3 lei pe oră pe mijloacele de transport în comun şi introducerea unui abonament de 500 de lei pe an, a anunțat vineri directorul general al STB, Adrian Criţ. Decizia trebuie aprobată în Consiliul General.
Un alt aspect despre care a vorbit șeful STB este integrarea tarifară, cu Metrorex şi CFR Călători (n.r pentru biletul de tren Gara de Nord – Otopeni, care costă acum 4 lei, Metrorex şi CFR Călători fiind în subordinea Ministerului Transporturilor).
„Atribuţiile cu modificarea tarifelor în momentul de faţă le are prin contractul de delegare Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Transport Bucureşti-Ilfov (ADITBI). E adevărat, împreună cu colegii mei am gândit un model care să avantajeze utilizatorul frecvent al mijloacelor de transport în comun. La ce ne-am gândit? La faptul că trebui să promovăm abonamentele în defavoarea călătorilor ocazionali. Cetăţenii care circulă zilnic cu transportul în comun trebuie să aibă beneficii, iar aceste beneficii trebuie cuantificate prin calitatea transportului şi prin tarife care să îi avantajeze. În acest sens, avem propuneri şi în aceste zile o să plece către ATDBI şi către primarul general propuneri de tarife şi aici mă refer la tariful pe oră şi tariful pe 90 de minute. De asemenea, dorim implementarea pe modelul european a unor abonamente pe jumătate de an, abonamente anuale cu beneficii majore pentru cetăţean”, a explicat Criţ, răspunzând unei întrebări în legătură cu tariful de 1,3 lei pe călătorie.
Aproximativ 1.500 de autobuze şi troleibuze din parcul auto al Societăţii de Transport Bucureşti vor avea, de săptămâna viitoare, un sistem de monitorizare şi dispecerizare care permite interacțiunea directă a dispecerilor cu șoferii în vederea respectării programului de circulație, a mai Adrian Criţ.
Prin facilitatea monitorizării autobuzelor şi a troleibuzelor cu sistem GPS, dispecerii au acces la informații cu privire la gradul de încărcare a vehiculelor, determinând astfel, în timp real zonele foarte aglomerate de pe traseu. Pe lângă îmbunătățirea timpilor de sosire în stații, aplicația oferă și posibilitatea eficientizării activităților interne, prin reducerea costurilor de întreținere a vehiculelor, creșterea productivității și îmbunătățirea stilului de condus al șoferilor STB, a explicat directorul STB.
„Prin utilizarea serviciului de monitorizare a flotei ne dorim să dezvoltăm serviciul de transport public în zona metropolitană astfel încât programul de circulație să corespundă cerințelor publicului călător prin respectarea intervalelor de succedare dintre vehicule. Intervenind operativ și punctual în corectarea activității prestate de către conducătorii vehiculelor ne așteptăm la o scădere a numărului de incidente înregistrate în trafic”, a declarat Directorul General al STB SA, Adrian Criţ.
Sistemul de monitorizare nu este funcţional şi pe tramvaie, acestea neavând dispozitivele GPS.