Protecția Consumatorilor a aplicat amenzi de 4,1 milioane lei unor comercianți de produse cosmetice

cosmetice Sursă foto: Pixabay

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a verificat, în perioada 27 mai 2024 -07 iunie 2024, peste 800 de comercianți de produse cosmetice, la 682 dintre aceștia înregistrându-se abateri, și produse cosmetice în valoare de circa 6 milioane lei, potrivit unui comunicat de presă. Protecția Consumatorilor transmite că a aplicat amenzi în valoare de 4,1 milioane lei.

Pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au dispus următoarele măsuri:

  • 585 amenzi contravenționale în valoare de aproximativ 4,1 milioane lei
  • 431 avertismente
  • oprirea definitivă şi retragerea de la comercializarea produselor cosmetice neconforme, în valoare de peste 000 lei;
  • oprirea temporară de la comercializarea produselor cosmetice cu deficiențe de etichetare, până la remedierea acestora.

„Este important ca produsele cosmetice să fie achiziționate doar din locuri autorizate, astfel încât condițiile de depozitare ale acestora să corespundă cu cele menționate pe etichetă, să verifice termenul de valabilitate, precum și existența simbolului PAO, care reprezintă numărul de luni până la care un produs este conform, începând cu data deschiderii acestuia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Recomand consumatorilor să refuze cumpărarea cosmeticelor care conțin butylphebyl methylpropional-BMHCA, aceasta fiind o substanță interzisă, și de asemenea, să evite achiziția și folosirea produselor contrafăcute care pot fi periculoase pentru organismal uman” – Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Cele mai importante abateri constatate au fost:

  • deficiențe de etichetare (lipsa mențiunilor privitoare la numele, denumirea comercială și adresa producătorului/importatorului/distribuitorului, lipsa numărului lotului, lipsa listei ingredientelor etc.)
  • folosirea unor testere de produse cosmetice, diverse categorii, neinscripționate cu data deschiderii, deși acestea sunt etichetate cu simbolul PAO (care specifică valabilitatea produsului o anumită perioadă după deschiderea acestuia)
  • lipsa autorizației de funcționare
  • lipsa etichetelor traduse în limba română sau traducerea eronată a elementelor de pe etichetă
  • comercializarea unor produse cu data de minimă durabilitate depășită
  • folosirea unor spații de depozitare insalubre, cu praf sau scurgeri de conținut
  • nerespectarea regimului promoțiilor (ex.: neprecizarea prețului de referință, lipsa menționării perioadei de desfășurare a promoției etc.)
  • comercializarea unor produse cosmetice care aveau în compoziția lor ca ingredient butylphebyl methylpropional-BMHCA(substanță interzisă)
  • lipsa afișării prețului/unitate de măsură, la produse de peste 50 mg/ml
  • neafișarea prețului produsului în locuri vizibile
  • comercializarea unor produse cosmetice desigilate, rupte
  • comercializarea unor produse fără certificat de garanție neconform
  • lipsa existenței, pe site a condițiilor, termenelor și procedurilor de exercitare a dreptului de retragere, precum și formularul tipizat afferent
  • lipsa descrieri complete a produsului cosmetic pe unele site-uri.