Protecția Consumatorilor au amendat mai mulți operatori din Hala Obor cu 400.000 de lei

Hala Obor Sursă foto: ANPC

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a dispus controale asupra produselor din Hala Obor din București, cu ocazia sărbătorilor de Paști și a dispus amenzi de aproape 400.000 de lei.

Echipe de control ale Comisariatelor Regionale de Protecție a Consumatorilor din Regiunile București-Ilfov și Prahova au întreprins, 24 acțiuni de control, la toți operatorii economici care își desfășoară activitatea în Hala Obor, precum și la cea care administrează locația, aplicându-se, până la această oră, amenzi contravenționale în valoare totală de 387.000 lei.

Acestor măsuri, li s-au adăugat până acum și oprirea definitivă de la comercializare și distrugere a peste 800 de kg de carne, în valoare aproximativă de 30.000 lei, precum și oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor a 4 magazine și 2 raioane de magazin și remedierea deficiențelor întregului complex, în maximum 15 zile.

Dintre operatorii economici verificați, 9 comercializează produse nealimentare și se află încă în curs de verificare.

Cele mai importante nereguli constatate de comisarii ANPC sunt:

-utilizarea unor spații de depozitare improprii, respectiv tăvi neigienizate, expuse la temperatura mediului ambiant
-utilizarea unor instrumente de tranșare (butuc, topoare, cuțite) neconforme
-nerespectarea regimului de temperatură pentru carnea proaspătă (în multe din cazuri, absența refrigerării)
-comercializarea cărnii, fără afișarea informațiilor de identificare-caracterizare prevăzute în lege
-utilizarea unor camere frigorifice neigienizate, cu sistemul de închidere a ușii cu urme pronunțate de murdărie și cu grila și paletele aparatului de frigider neigienizate
-utilizarea unor vitrine asistate neigienizate, fiind depistate acumulări de lichid sanguin închegat și resturi alimentare, precum și praf în zona ventilatoarelor care recirculă aerul rece, acestea putând contamina produsele de origine animală expuse spre comercializare
-comercializarea cărnii fără documente de proveniență a mărfii
-deficiențe privind informațiile conținute de etichete referitoare la produse
-comercializarea produselor nealimentare cu deficiențe de informare pe etichete (lipsa compoziției fibroasă pentru textile, a traducerii în limba română, a elementelor de identificare-caracterizare.

În ceea ce privește locația Halei Obor, neregulile întâlnite aici au fost:

-pereți și tavanul deteriorați, cu înfiltrații masive, cu mucegai cu faianță lipsă, tencuială căzută, uși cu zone de rugină
-pavimentul cu zone de crăpate, bucăți de pavaj lipsă, denivelări, acumulări de apă, în unele locuri, cu acumulării masive de praf și grăsime în strat grosier
-grătarele metalice deteriorate, uzate, rupte, în zona de colectare și evacuare a reziduurilor menajere
-grupul sanitar în totalitate neigienizat, lipsa capacului de protecție.
-existența unor zone din tavan cu bucăți lipsă, fiind un pericol de accidente, care pot afecta viața și siguranță consumatorilor.

Acțiunile de control pe această temă continuă. Vom reveni cu detalii pe măsură ce acestea se finalizează.

Sursă foto: ANPC

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *