Oamenii au început să fie mai atenți la buzunar din cauza scumpirilor la alimente, ceea ce amintește de perioada crizei din 2008 din industria ospitalității, iar un barometru foarte bun pentru asta îl reprezintă cozile la covrigi la Luca și Matei, care cresc, a declarat Radu Tănase, membru în board-ul Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA România), într-0 întâlnire cu jurnaliștii.
„După pandemie, lucrurile n-au mers rău în industria ospitalități. Dar parcă am un deja-vu. Mă duc puțin în spate și mă uit la 2008 când toată lumea s-a dus cumva în cap și foarte mulți au renunțat la a ieși în oraș, a mânca la un restaurant normal și au ales un alt segment mai ieftin, pentru că nu-și mai permiteau să facă așa ceva”, a declarat el.
Conform lui, industria ospitalității se uită cu îngrijorare la prețuri, la obiceiul de consum, la românii care sunt din ce în ce mai atenți.
„Pentru mine, un barometru foarte bun de măsurat pentru ceea ce se întâmplă în acest sector sunt cozile de la Luca și de la Matei. Dacă vă uitați cu atenție, cozile au început să crească. Și dacă ne uităm cu și mai multă atenție, oamenii care stau la acele cozi nu sunt cei la care ne-am aștepta. Te-ai aștepta ca un covrig să fie cumpărat de către cineva care are un anumit statut. Ei bine, vedem oameni foarte ok îmbrăcați, corporate. Apetitul pentru a consuma astfel de produse crește și crește odată cu atenția la buzunar”, a declarat Radu Tănase.