Raport: Inteligența Artificială Generativă va duce la crearea unei valori economice globale de 6-8 trilioane de dolari

inteligenta artificiala Sursa foto: Accenture

Inteligenţa Artificială Generativă va duce la crearea unei valori economice globale de 6 – 8 trilioane de dolari, arată rezultatele unei cercetări de specialitate, care analizează modul în care tehnologia devine mai umană prin natura sa, potrivit unui raport al Accenture Technology Vision 2024.

Potrivit raportului, Inteligenţa Artificială Generativă are potenţialul de a avea un impact asupra a 44% din toate orele de lucru înregistrate în toate industriile, de a permite îmbunătăţirea productivităţii în 900 de tipuri diferite de locuri de muncă.

Studiul identifică patru tendinţe-cheie ale tranziţiei la tehnologiile „Human by Design”, respectiv: A Match Made in AI (crearea unei lumi în care datele sunt reorganizate în moduri care facilitează un raţionament similar celui uman şi chiar imită creativitatea), Meet My Agent (o lume în care agenţii cu abilităţi de inteligenţă artificială lucrează în numele persoanelor şi fac parte dintr-un ecosistem interconectat), The Space We Need (crearea de noi lumi imersive de interacţiune personală prin extinderea lumilor noastre fizice, 2D, în noi medii 3D create cu ajutorul tehnologiilor) şi Our Bodies Electronic (o nouă interfaţă umană folosind tehnologii inovatoare, încorporate).

„În contextul ultimei tendinţe, 94% dintre executivi afirmă că sunt de acord că tehnologiile de interfaţă umană ne vor permite să înţelegem mai bine comportamentele şi intenţiile, transformând interacţiunea om-maşină. La nivel general, specialiştii sunt de părere că Inteligenţa Artificială Generativă are capacitatea de a duce valoare economică globală între şase şi opt trilioane de dolari”, potrivit raportului.

Raportul Accenture’s Technology Vision a analizat, timp de 24 de ani, în mod sistematic mediul de afaceri pentru a identifica tendinţele tehnologice cu cea mai mare probabilitate de a perturba afacerile şi industriile.

Informaţiile pentru studiul din anul 2024 au fost colectate de la un Consiliu Consultativ extern format din peste 24 de experţi din mediul academic, mediul de afaceri şi sectorul public.

Cercetarea primară, la nivel global, include un sondaj efectuat în perioada octombrie – noiembrie 2023 în 20 ţări, în rândul a 3.450 de executivi din 21 de industrii şi a peste 20.000 de consumatori.

Sursa foto: Accenture

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *