Regizorul filmului „I, Robot” acuză Tesla că a copiat modelele vehiculelor Cybercab și Robovan, precum și pe cel al robotului umanoid Optimus

Cybercab Sursa foto: captură video Tesla/ YouTube

Alex Proyas, regizorul filmului „I, Robot” din 2004, acuză Tesla că a copiat modelele vehiculelor Cybercab și Robovan, prezentate recent, și pe cel al robotului umanoid Optimus, scrie Electrive. Comparația pe care a postat-o pe X arată într-adevăr asemănări evidente. „Hei Elon, pot să-mi primesc înapoi desenele, te rog?”, a scris Alex Proyas.

Sursa foto: x.com/Alex Proyas
@alex_proyas

Mașina autonomă în care călătorea actorul Will Smith a fost proiectată în colaborare cu Audi la acea vreme – și se numea Audi RSQ. Cu toate acestea, asemănarea dintre dubița autonomă din film și Robovan de la Tesla nu poate fi respinsă în totalitate. De altfel, Tesla își numise evenimentul „We, Robot” – în mod clar cu referire la filmul în cauză.

Proyas a primit nu numai încurajări la X, ci și unele critici. Designul roboților umanoizi din filmul său se bazează pe cei din filmul Metropolis, autobuzele sunt similare cu locomotivele din epoca Art Deco, iar Düsenberg Coupé din 1939 ar fi putut inspira mașinile, susține un utilizator. Un altul i-a răspuns lui Proyas: „Fii onorat. Ce ai făcut tu cu CGI și un ecran verde, @elonmusk a făcut în realitate”.

Cu toate acestea, se pare că Elon Musk nu prea a reușit să aducă la viață efectele CGI ale lui Troyas. După cum au declarat persoane din interior pentru Bloomberg, roboții Optimus folosiți la eveniment de Tesla ca barmani și dansatori, printre altele, nu au acționat în niciun caz complet autonom – ci au fost în parte controlați de la distanță de către oameni, conform acuzației. Acest lucru nu poate fi verificat în prezent. Cu toate acestea, prototipurile Optimus au funcționat fără probleme. Deci se presupune că au funcționat. Cu toate acestea, probabil că mișcările barmanului mai aveau nevoie de ceva asistență.

Bloomberg relatează, de asemenea, că utilizarea roboților umanoizi la eveniment nu a fost de fapt planificată deloc – până când Elon Musk a solicitat-o cu aproximativ trei săptămâni înainte de 10 octombrie. „Notificarea târzie a însemnat că nu a existat timp pentru a pune software-ul la punct, făcând necesară operarea de la distanță, a spus persoana”, scrie Bloomberg.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.