Comisia Federală pentru Comerț (FTC) din SUA a adoptat o regulă de anulare a abonamentelor (click to cancel), care vizează facilitarea încetării abonamentelor, scrie BBC.
Aceasta va obliga companiile să facă înscrierile și anulările abonamentelor la fel de simple.
Întreprinderile, inclusiv comercianții cu amănuntul și sălile de sport, vor trebui, de asemenea, să obțină acordul clienților înainte de a reînnoi abonamentele sau de a transforma testele gratuite în abonamente plătite.
Noua regulă urmează să intre în vigoare în aproximativ șase luni.
„De prea multe ori, întreprinderile îi fac pe oameni să treacă prin cercuri interminabile doar pentru a anula un abonament”, a declarat Lina Khan, președinta FTC.
„Regula FTC va pune capăt acestor trucuri și capcane, economisindu-le americanilor timp și bani. Nimeni nu ar trebui să fie nevoit să plătească pentru un serviciu pe care nu îl mai dorește.”
Conform noii norme, întreprinderilor le va fi interzis să forțeze clienții să apeleze la un chatbot sau la un agent pentru a anula abonamentele la care s-au abonat inițial folosind o aplicație sau un site web
Pentru abonamentele la care clienții s-au abonat personal, întreprinderile vor trebui să ofere opțiunea de a le rezilia prin apel telefonic sau online.
Anul trecut, FTC a inițiat o acțiune în justiție împotriva gigantului tehnologic Amazon pe o temă conexă.
Firma a fost acuzată că a păcălit clienții să semneze abonamente Prime care se reînnoiau automat și a făcut dificilă anularea acestora.
De asemenea, s-a afirmat că designul site-ului Amazon îi împingea pe clienți să accepte să se înscrie în Prime și să reînnoiască automat abonamentul în timp ce făceau cumpărături.
Amazon a respins aceste afirmații.
FTC a inițiat, de asemenea, o acțiune în justiție împotriva gigantului software Adobe din motive similare.
Aceasta a dat în judecată compania pentru că ar fi încălcat legile privind protecția consumatorilor cu taxe de reziliere „ascunse” și un proces de anulare complicat.
FTC a afirmat că Adobe nu a dezvăluit în mod clar clienților condițiile sale, inclusiv durata de un an a unui abonament și taxele care ar fi declanșate pentru anularea anticipată.
Adobe a contestat acuzațiile.
O lege introdusă în Marea Britanie în luna mai vizează, de asemenea, așa-numitele capcane de abonamente.
Legea 2024 privind piețele digitale, concurența și consumatorii impune întreprinderilor să furnizeze informații clare consumatorilor înainte ca aceștia să încheie un contract de abonament.
Aceasta obligă vânzătorii să le reamintească clienților că o perioadă de probă gratuită sau cu costuri reduse se apropie de sfârșit.
De asemenea, solicită întreprinderilor să se asigure că clienții pot rezilia cu ușurință un contract.