Renault, Nissan și Mitsubishi plănuiesc să-și tripleze investițiile pentru a dezvolta în comun mașini electrice (EV), scrie Reuters.
Pe măsură ce producătorii auto consacrați se confruntă cu presiuni din partea concurenței provenite din partea startup-urilor și a producătorilor de tehnologie, care devin și producători de mașini electrice, și cu o schimbare așteptată a cererii către acestea, alianța franco-japoneză încearcă să aprofundeze cooperarea.
Cei trei vor anunța joi un plan de a investi peste 20 de miliarde de euro pentru următorii cinci ani pentru dezvoltarea de vehicule electrice. Până în 2030, se așteaptă ca alianța să vină cu peste 30 de vehicule electrice noi cu baterii, susținute de cinci platforme comune.
Planul „Alianța până în 2030” își propune să arate „cooperare intensificată” între producătorii de automobile, subliniind o „viziune comună asupra electrificării și mobilității conectate”. Se preconizează că cele cinci platforme comune vor produce 90% dintre vehiculele electrice pe care companiile ar trebui să le dezvolte și să le lanseze până în 2030.
Alianța celor trei firme a dezvoltat până acum și a implementat parțial patru platforme comune de vehicule electrice.
Una stă la baza mașinilor electrice, cum ar fi viitorul Ariya al Nissan și Megane EV al Renault, iar alta stă la baza producției mașinilor ieftine și simple ale Nissan și ale partenerului său de pe piața din China Dongfeng, dar și pentru producția Dacia Spring. Celelalte două sunt platforme pentru mini-uri, numite „mașini kei” în Japonia, și vehicule comerciale ușoare.
Până la jumătatea deceniului, alianța își propune să implementeze o a cincea platformă comună pentru vehiculele electrice compacte proiectate de Renault, au spus sursele.
Nissan a decis deja să folosească această platformă, numită CMFB-EV, și alte componente standardizate pentru a transforma compacta Nissan Micra, în timp ce Renault este de așteptat să vină cu o mașină EV similară bazată pe aceeași platformă,
EV-uri accesibile
Producătorii auto speră să facă vehicule electrice compacte la fel de accesibile ca și vehiculele pe benzină de dimensiuni similare și se așteaptă ca, prin standardizarea și partajarea bateriilor, să reducă la jumătate costurile de producție a bateriilor.
De asemenea, se așteaptă ca alianța să împărtășească tehnologia bateriilor litiu-ion cu stare solidă, pe care Nissan a dezvoltat-o, au spus aceștia.
Planul era ca liderii Renault, Nissan și Mitsubishi să anunțe planul pentru 2030 în toamna anului trecut, la un eveniment din Japonia, dar anunțul a fost amânat până în această săptămână din cauza creșterii numărului cu infectări cu COVID-19 în Japonia.
Cei trei producători de automobile au cu toții propriile lor tehnologii hibride cu puține piese și sisteme cheie comune, iar cooperarea limitată pentru aprovizionare și dezvoltare a stârnit îngrijorări în cadrul grupului cu privire la capacitatea de a realiza economii de costuri.
Jumătate din mixul de vehicule Nissan va fi electrificat până în 2030, inclusiv vehiculele electrice și hibrizii e-Power, a anunțat compania.
Renault, în schimb, a spus că mașinile sale vor fi 100% electrice în Europa până în 2030, dar oficialii companiei au declarat pentru Reuters că obiectivul nu se aplică piețelor din afara Europei și celorlalte mărci ale grupului, cum ar fi Dacia sau Lada.