Restricții de circulație pe Bulevardul Mărăști din Capitală, pentru lucrări la Magistrala de metrou M6

Magistrala metrou M6 , secțiunea 1 Mai - Tokyo (Complex Băneasa) Sursa foto: Asociația Metrou Ușor

Brigada Rutieră anunță că începând cu data de 6 iulie circulația rutieră pe Bd. Mărăști, pe sensul de mers dinspre Bd. Expoziției (Piața Montreal) către Piața Presei Libere, va fi restricționată total.

Poliția recomandă reconfigurarea traseelor către Bd. Regele Mihai I, respectiv către Bd Poligrafiei.

Restricțiile sunt introduse pentru continuarea lucrărilor aferente execuției magistralei de metrou M6.

Lucrările la Magistrala de metrou M6, prima secțiune între 1 Mai și Tokyo (Complex Băneasa) progresează lent, la jumătate de an de la demararea șantierului, cu stadii incipiente la cele mai multe stații, arăta recent Asociația Metrou Ușor, care a făcut o vizită pe șantier.

Probleme mari riscă să apară la stația Tokyo, unde a fost necesară devierea unui apeduct zonal, iar progresul lent de aici poate afecta întregul proiect. De asemenea, o lucrare complexă va fi și la puțul PSS 1 Mai, ce va implica restricții majore de circulație în zona 1 Mai și demolarea parțială a tunelului existent al magistralei M4, ceea ce va afecta circulația magistralei.

Asociația spune că „imaginea per ansamblu nu este deloc încurajatoare” și că progresul este lent, astfel că termenul decembrie 2026 din Planul Național de Redresare și Reziliență riscă să fie depășit în ritmul actual, în timp ce licitația pentru execuția finisajelor, respectiv montarea șinelor și a instalațiilor conexe este întârziată, fiind recent anulată.

Asocierea de constructori din Turcia Makyol – Alsim Alarko a primit în decembrie autorizația de construire pentru secțiunea Gara de Nord – 1 Mai – Băneasa (stația Tokyo), primele șase stații ale Magistralei M6 spre Aeroportul Otopeni, cu termen de execuție de 39 de luni. Estimările oficiale pentru începerea efectivă a lucrărilor la galerii cu cele două TBM-uri (cârtițe) sunt pentru iulie-august 2024.

Alsim Alarko lucrează pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A0 București Sud, iar Makyol a devenit al doilea constructor din România după UMB raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 km pe A13 Sibiu – Făgăraș). Pentru prima secțiune, lucrările se fac cu bani din PNRR (300 de milioane de euro).

Proiectul Magistrala 6 „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă” cu o lungime totală de 14,2 km și 12 stații de metrou, ce va fi deservit de un număr de 12 trenuri noi de metrou, contribuie, prin realizarea sa, la dezvoltarea economiei regionale și îmbunătățirea mediului urban prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere și a poluării aerului, fiind un proiect de utilitate publică de interes național, a transmis Metrorex.

Inaugurarea magistralei M6 ar urma să se facă peste doar 4 ani, la sfârșitul anului 2027, a promis la semnarea contractului pentru secțiunea II, Mariana Miclăuș, director general Metrorex. Pentru prima secțiunea a liniei de metrou, contractul este semnat cu asocierea Alsim Alarko-Makyol, iar pentru secțiunea II cu Gulermak – Somet. Contractul pentru secțiunea 2 stația Tokyo (Băneasa) – Otopeni a fost semnat în primăvara acestui an cu asocierea turco-română Gulermak – Somet, iar termenul este de 4 ani.

Sursa foto: Asociația Metrou Ușor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *