Un grup format din cei mai mari retaileri şi giganţi ai comerţului online din Europa a cerut Comisiei Europene să limiteze comisioanele considerate excesive percepute de Visa şi Mastercard, susţinând că acestea afectează competitivitatea Uniunii Europene şi descurajează concurenţa, relatează agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Visa şi Mastercard, care controlează aproximativ două treimi din piaţa plăţilor cu cardul din zona euro, sunt acuzate de retaileri că aplică comisioane de sistem netransparente şi crescute nejustificat în ultimii ani.

Scrisoarea retailerilor, datată 13 mai şi obţinută de Reuters, avertizează că ”Schemele Internaţionale de Carduri (ICS) au reuşit să-şi majoreze comisioanele fără provocări competitive sau supraveghere din partea autorităţilor de reglementare”.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Retailerii invocă un raport din 2024 al The Brattle Group, care arată că, între 2018 şi 2022, comisioanele ICS au crescut în medie cu 7,6% pe an, ajungând la o creştere cumulativă de 33,9%, fără a exista o îmbunătăţire corespunzătoare a serviciilor oferite comercianţilor sau consumatorilor din UE.

Scrisoarea a fost adresată comisarului european pentru concurenţă Teresa Ribera, comisarului pentru servicii financiare Maria Luís Albuquerque şi vicepreşedintelui executiv pentru economie Valdis Dombrovskis.

Printre semnatarii scrisorii se numără organizaţii precum EuroCommerce, Ecommerce Europe, Independent Retail Europe, European Association of Corporate Treasurers şi European Digital Payments Industry Alliance. Membrii acestora includ branduri majore precum Aldi, Amazon, Carrefour, eBay, H&M, Ikea, Intersport, Marks & Spencer, Worldline, Nexi şi Teya.

Retailerii solicită Comisiei să intervină în temeiul legislaţiei antitrust a UE, să modifice regulile privind comisioanele de interschimb, să impună controale de preţ pentru comisioanele de sistem, să introducă cerinţe de transparenţă şi nediscriminare pentru furnizorii de plăţi şi să creeze instrumente de supraveghere pentru acţiunile acestor companii.

Visa şi Mastercard nu au oferit un comentariu imediat în legătură cu acuzaţiile.

Între timp, autorităţile europene explorează opţiuni precum euro-ul digital pentru a reduce dependenţa de furnizorii americani de plăţi, însă procesul legislativ lent în această privinţă stârneşte frustrare în rândul companiilor şi al factorilor de decizie.