Retailerul românesc La Cocoș primește o investiție strategică. BERD, fondul de private equity CEECAT Capit și Morphosis Capital devin acționarul majoritar / Extindere cu două cifre a numărului de locații în 4 ani / Iulian Nica, fondator: Avem nevoie de investiții semnificative, fără de care extinderea ar putea dura peste 15 ani

La Cocoș

Retailerul românesc La Cocoș, deținut acum de antreprenorii români Iulian și Gianina Nica, anunță că primește o investiție strategică din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), a fondului regional de private equity CEECAT Capital și fondului de capital de creștere Morphosis Capital Fund II, care împreună devin astfel acționarul majoritar în cadrul retailer-ului local. Parteneriatul vizează expansiunea accelerată a amprentei La Cocoș pe teritoriul României, respectiv o extindere cu două cifre a numărului de locații în următorii 4 ani.

Iulian Nica, La Cocoș
Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

„După aproape un deceniu de activitate, am realizat că pentru a ne dezvolta la nivel național, avem nevoie de investiții semnificative, fără de care extinderea ar putea dura peste 15 ani. Ca Fondator al lanțului La Cocoș, pot spune că această tranzacție ne oferă resursele financiare și expertiza necesare pentru a extinde rapid rețeaua cu un număr de locații format din două cifre în următorii patru ani. Obiectivul nostru comun este să consolidăm poziția noastră de lider pe piața de retail alimentar din România. În proiectele de anvergură, partenerii puternici sunt esențiali pentru a completa resursele financiare și a maximiza eficiența. Sper ca toți cei 720 de colegi, fie că sunt alături de noi de la început sau s-au alăturat pe parcurs, să vadă în acest parteneriat o oportunitate de creștere și de consolidare. Cu acest consorțiu select alături, avem nu doar un parteneriat puternic, ci și un strateg pentru dezvoltarea viitoare a afacerii”, a declarat Iulian Nica, Fondator și CEO, La Cocoș.

Fondat în 2014, La Cocoș este un retailer românesc de tip discount, care operează în prezent trei locații în Ploiești și București. Modelul de afaceri este bazat pe oferirea unui sortiment de produse la prețuri competitive.

La Cocoș a înregistrat o creștere anuală de 24% a vânzărilor între 2018 și 2022, depășind ritmul de creștere al principalilor jucători de pe piața de retail alimentar din România. În 2023, compania a înregistrat venituri de 200 de milioane de euro. La Cocoș se adresează atât clienților B2C, cât și micilor afaceri B2B.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Tamas Nagy, Co-Head of EBRD Private Equity a declarat: „Suntem bucuroși să sprijinim creșterea și expansiunea La Cocoș în România alături de co-investitorii noștri, Morphosis Capital și CEECAT Capital. Retailul alimentar este una dintre cele mai active sectoare de interes pentru BERD, iar această investiție reprezintă o oportunitate excelentă pentru Bancă de a sprijini scalarea unui model de afaceri inovator de retail pe o piața atractivă precum România, condusă de un antreprenor puternic și apreciat, Iulian Nica.”

„Suntem entuziasmați să sprijinim La Cocoș în extinderea prezenței sale geografice în România. Iulian și echipa sa au dezvoltat un format unic și de succes, iar cu ajutorul investiției noastre comune credem că La Cocoș poate deveni un campion național și lider regional în sectorul său. De asemenea, suntem entuziasmați să lucrăm împreună cu Iulian și cu partenerii noștri de la BERD și Morphosis în această călătorie”, a declarat Anthony Stalker, Partener în cadrul CEECAT Capital și Președinte al Comitetului Consultativ de Investiții.

„Suntem încântați să investim în La Cocoș, o poveste antreprenorială locală de succes, care și-a demonstrat performanța remarcabilă pe piața de retail din România. Această investiție, a doua pentru Morphosis Capital Fund II, va sprijini expansiunea rapidă a rețelei La Cocoș la nivel național. Viziunea noastră comună cu CEECAT Capital și BERD este de a dezvolta un lanț de magazine care să răspundă nevoilor atât ale clienților B2B, cât și ale celor B2C, iar La Cocoș să devină un punct de referință pentru consumatorii din întreaga țară, contribuind astfel la creșterea economică și la consolidarea economiei locale”, a declarat Simona Gemeneanu, Partener, Morphosis Capital.

La Cocoș. Sectorul de retail de tip discount este cel mai dinamic segment al pieței de retail alimentar din România, cu un potențial ridicat de creștere în următorii ani.

Parteneriatul vizează dezvoltarea rețelei La Cocoș pe teritoriul României, prin deschiderea unui număr de locații noi format din două cifre în următorii patru ani.

Tranzacția a fost facilitată de firmele de avocatură Mihaela Mîndru Law Office și Act Legal Romania, cu o echipă condusă de Christian Mîndru, Of Counsel, care au reprezentat consorțiul format din BERD, CEECAT Capital și Morphosis Capital în ceea ce privește aspectele juridice. Acestea au fost sprijinite de Bryan Cave Leighton Paisner LLP, prin Carol Osbourne, Partener, pentru aspectele juridice aferente legislației din Marea Britanie și de Van Campen Liem din Luxembourg, prin Christophe Balthazard, Partener, pentru aspectele de drept luxemburghez. Antreprenorii Iulian și Gianina Nica au fost reprezentați de Țuca Zbârcea & Asociații. De asemenea, KPMG a realizat procesul de due diligence financiar, fiscal și de ESG, iar Kearney a realizat procesul de due diligence comercial.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: