Producătorii auto chinezi şi europeni s-au confruntat direct la Salonul Auto de la Paris, desfăşurat luni, pe fondul tensiunilor crescute, în contextul în care Uniunea Europeană se pregăteşte să impună taxe de import mari pentru vehiculele electrice fabricate în China, iar industria se confruntă cu o cerere scăzută, transmite Reuters, preluată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Evenimentul din acest an, cel mai mare salon auto din Europa, are loc într-un moment crucial. Producătorii auto europeni, care se confruntă cu dificultăţi, trebuie să demonstreze că rămân competitivi, în timp ce rivalii chinezi caută să îşi consolideze prezenţa pe o piaţă extrem de competitivă. Cu toate acestea, a existat un consens între şefii de companii din ambele regiuni cu privire la riscurile impunerii de taxe vamale de către UE.

„Cine plăteşte factura? Consumatorii. Acest lucru îi îngrijorează pe oameni şi va împiedica persoanele cu venituri mici să cumpere,” a declarat Stella Li, vicepreşedinte executiv al gigantului chinez de vehicule electrice BYD, pentru Reuters.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Carlos Tavares, CEO al Stellantis, a avertizat, la rândul său, că taxele vamale vor încuraja producătorii auto chinezi să construiască fabrici în Europa, ceea ce va agrava problema supracapacităţii şi va duce la închiderea unor fabrici locale.

Nouă mărci auto chineze, inclusiv BYD şi Leapmotor, îşi prezintă cele mai noi modele la acest salon, potrivit CEO-ului Salonului Auto de la Paris, Serge Gachot. Spre deosebire de 2022, când acestea reprezentau aproape jumătate din brandurile prezente, anul acesta constituie doar o cincime, datorită unei prezenţe mai puternice a industriei auto europene.

La începutul lunii, statele membre ale UE au aprobat taxe de import de până la 45% pentru vehiculele electrice fabricate în China, menite să contracareze ceea ce Bruxelles-ul consideră a fi subvenţii neloiale din partea Beijingului. China a negat aceste acuzaţii şi a ameninţat cu măsuri de retaliere.

În ciuda criticilor din partea producătorilor auto chinezi, aceştia continuă să-şi extindă planurile în Europa, fără a anunţa majorări de preţuri pentru a acoperi taxele vamale impuse.