Rivian a devenit, după IPO-ul de miercuri, al doilea cel mai valoros producător auto american, după Tesla

rivian Sursa foto: Rivian

Acțiunile Rivian Automotive au crescut cu până la 53% la debutul pe Nasdaq, oferind producătorului de vehicule electrice, susținut de Amazon, o evaluare de piață de peste 100 de miliarde de dolari, cea mai mare ofertă publică inițială din lume din acest an.

Acțiunile Rivian au închis la 100,73 dolari, marcând o creștere de aproape 30% față de prețul său de ofertă, a scris Reuters.

Acest lucru a făcut Rivian al doilea cel mai valoros producător de automobile din SUA, după Tesla, care valorează peste o mie de miliarde de dolari. În ciuda faptului că tocmai a început să vândă vehicule și avea puține venituri de raportat, Rivian s-a clasat înaintea General Motors cu o capitalizare de 86,05 miliarde dolari, Ford cu 77,37 miliarde dolari și Lucid Group cu 65,96 miliarde dolari.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Rivian are, de asemenea, probleme în creșterea producției în Illinois, deoarece constrângerile lanțului de aprovizionare au lovit producătorii de automobile la nivel global. În iulie anul trecut, producătorul de vehicule electrice a declarat că COVID-19 și impactul său asupra furnizorilor au întârziat lansarea vehiculelor din Illinois.

IPO-ul a permis Rivian să strângă aproximativ 12 miliarde de dolari pentru a finanța creșterea, iar această cifră ar putea crește la 13,7 miliarde de dolari dacă este exercitată supraalocarea completă a acțiunilor. Aceasta o face cea mai mare IPO din SUA de când Alibaba Group a devenit publică în septembrie 2014.

„Tranziția la o companie publică (și) creșterea bazei noastre de capital” îi permite lui Rivian să dezvolte „produse promițătoare și volum și creștere în ceea ce privește noi segmente și vehicule noi în care vom merge”, a spus directorul executiv al Rivian, R.J. a spus Scaringe într-un interviu.

Amazon.com este cel mai mare acționar al lui Rivian, cu un pachet de 20%. CEO-ul GM, Mary Barra, a declarat miercuri că IPO-ul lui Rivian a arătat doar cât de subevaluată este compania ei.

Planuri de expansiune

Rivian a investit masiv pentru a crește producția, aceasta dublându-se la camioneta sa de lux R1T, complet electrică, lansată în septembrie. Planifică să urmeze un SUV și o camionetă de livrare, lovind unele dintre cele mai populare segmente de pe piață.

Compania din Irvine, California, intenționează să construiască cel puțin un milion de vehicule pe an până la sfârșitul deceniului, a spus Scaringe. Are o fabrică în Illinois și a anunțat planuri de a deschide oa doua fabrică în SUA și, în cele din urmă, de a stabili producția în China și Europa.

Fondată în 2009 ca Mainstream Motors de Scaringe, compania a fost redenumită în 2011 Rivian, un nume derivat din „Indian River” din Florida, un loc pe care Scaringe îl frecventa în tinerețe.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: