Bucureștenii nu vor circula nici în 2023 cu noile trenuri de metrou cumpărate în 2020 de la Alstom, a anunțat președintele Consiliului de Administrație al companiei Metrorex, Mihai Barbu. Invitat la B1 TV, Barbu a precizat că, potrivit contractului de 103 milioane de euro, livrarea celor 13 rame din Brazilia ar fi trebuit să înceapă încă din iunie 2022, dar nu vor ajunge în România nici măcar luna viitoare, la ultimul termen pe care l-a transmis producătorul. Mai mult, Barbu spune că la fabrica din Brazilia, echipa Metrorex ar fi identificat „foarte multe nereguli” pe linia de producție, iar penalitățile de întârziere sunt deja de 10 milioane de euro.
Pentru contractul cu Alstom, Metrorex a plătit deja un avans de 20% din valoarea contractului. „Din cauza crizelor multiple nu reușesc să construiască și să livreze la timp trenurile. Ele trebuiau să vină din iunie anul trecut, apoi s-a decalat termenul cu încă un an. Nu au ajuns nici acum. Pentru primul tren au fost invitați colegii din Brazilia unde se construiește și au constatat foarte multe nereguli în construcția acestui tren. Bineînțeles că, ultimul termen pe care l-au avansat, 18 noiembrie parcă, să-l trimită din Brazilia în România pe vas, probabil că nu va fi respectat din cauza acestor neconformități tehnice”, a precizat Barbu.
După livrare, testele pentru punerea în circulație vor dura câteva luni. Din 64 de rame câte ar trebui să circule, Metrorex asigură transportul în subteran cu doar 54 de rame, iar călătorii se înghesuie în stații și vagoane.
Tot de la Alstom, dar prin ARF, Ministerul Transporturilor a cumpărat 37 de trenuri electrice noi, iar livrarea către CFR Călători (pentru primele 12 rame de lung parcurs) se va face pe 2 sau 3 decembrie (2023).